onsdag 14 mars 2018

Onsdag 14 mars 2018. Sovit bort ännu en dag! Gillar,t inte!

Förstår inte att jag sover så mycket. Frånvaro av sol, kanske? I dag har vi haft sol men jag har ej varit utanför dörren i dag heller.  Detta är inte bra för hälsan.
När jag flyttade så hoppades jag på sol i köket på morgonen. Så blev det ej. Vet ej var den är på förmiddagen. På eftermiddagen kommer den till min inglasade balkong.
Nu är det ju så att jag har slottet och parken där så nära så det ör bara att ta mig själv i kragen och..
Men se, det är där det bromsar.  Senaste dagarna har jag varit SÅ trött och hängig och arbetslust har jag inte haft.

Därför var det i dag så uppiggande att prata med vår lillasyster, som bara är 83 år. Bakar 150 bullar den ena dagen och lika många nästa. Är med på pensionärsträffar, skjutsar folk som ber om sådan hjälp och är full av energi. Jag önskar bara att hon ska få fortsätta så.
Vi andra tre syskon som är några år äldre är det sämre med. Men vi hankar oss fram med hjälp av andra i större och mindre utsträckning. Jag bor kvar i mitt hem och hoppas att så f göra tills jag flyttar för gott.

Läste i dag någonstans " När jag vaknar i morgon är Gud hos mig. Om jag INTE vaknar så är jag hos Gud." Så någon oro för framtiden har jag inte. Dock lever jag ett ganska intressant liv . När jag inte sover. Så har jag alltid något eller någon att be för och då känns det att livet är ej meningslöst.

Egentligen hade jag tänkt att skriva lite "FORNTID" men jag avslutar här för i kväll.
Kan inte begripa varför jag gäspar när jag sovit så många gånger i dag,
Men, som hon säger vår lillasyster:" Man måste lyssna till kroppen.
Har i alla fall ringt några samtal i dag i sovavbrotten. Kusin Marianne i Västerås, Johanna Sköld, som forskar  och som bl.a. skrivit om vår mormor, änglamakerskan kallad. Till min vän Elsa, till min systerson Anders, till Stina och så några SMS. Nog har man nytta av en iPhone alltid.
Läst artiklar av Johanna Sköld och Mikael Grenholm.
Kanske inte r så konstigt att dagarna fort tar slut.

I alla fall säger jag nu GodNatt och dagboken från 1997 får anstå till i morgon då jag egentligen skulle åka till Hjortkvarn men känner mig ej i form för att ge mig iväg hemifrån så då stannar jag där jag är.  Natti, Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar