torsdag 3 november 2016

Torsdag 3 november 2016. Lugnaste och mörkaste dag på länge.Hårfrisörskan igen.

När snön smält klippte jag ner dem. Bra eller inte?
Tog in mina pelargoner i förgår. Det vita är snö.
Tog några Finska Pinnar med mig och gick till min fantastiska hårfrisörska och lyxade till mig lite. Hon är, som jag tidigare sagt, så otroligt duktig och gör att mitt hår är så lättskött sedan hon fått ta hand om det ett par gånger i månaden. Ett för mej billigt nöje.

Hade lite bråttom i morse så det blev bara kaffe och inte tid för den där stunden med Bibel, Andaktsbok och Jesus. Jag tog igen det när jag kom hem.  Det där med morgonkaffet och stunden med Bibel och Jesus har jag blivit beroende av. För det allra mesta har jag sedan lägre tonåren läst ett kapitel eller några verser ur Bibeln varje dag. Något jag skulle vilja rekommendera alla ungdomar att göra. Jag började med att läsa från Nya Testamentet. Har fortfarande kvar min gamla konfirmationsbibel med röda understrykningar av vissa bibelord, som jag tyckte var särskilt bra. Inte förstod jag allt jag läste och gör det fortfarande inte. Men då går jag bara vidare.
Att få in Guds Ord i hjärtat betyder att ingen kan ta det ifrån mig och tänk så många gånger jag under mitt långa liv har blivit påmind om ett Ord, ett löfte, i en stund då jag varit i en svår situation eller i ett samtal med någon då jag varit villrådig.

I morgon ska jag berätta om ett sådant tillfälle.
I TV just nu, berättas om att ännu två gummibåtar kapsejsat på Medelhavet och många drunknade.
Mesta var barn och kvinnor, varav en del gravida. Då kommer osökt tanken. Har pappor åkt i förväg, kanske fått jobb i ett Europeiskt land och nu väntat på att övriga familjen skulle ansluta.

Det hela är så hemskt så det finns inte ord. Hittills i år har 4.200 personer drunknat. Mer än hela förra året. Jag kan ej låta bli att gråta och be om Guds förbarmande. Ondskan  tilltar men jag vet vad som väntar de som valt Jesus som sin Herre och är på hans sida.

I morgon fm. kommer städhjälpen så jag ska hyfsa till det här så han kommer fram med dammsugaren som finns i källaren. Den som jag letade efter i tisdags har jag ännu ej hittat. (!!!)

Tror också att jag får lite hjälp med Alfons, som har jobbat färdigt för i år och nu vill till pannrummet för att ta igen sig över vintern.
Så är den snart slut, denna stillsamma dag. Sådana här dagar lyssnar jag ofta till gamla kassettband med sånger från 70-80talet. I dag ett band inspelat år 1981 i Filadelfia med bl.a. en sång som ger trygghet."Där du går skall din väg öppnas för dej. Steg för steg" Tack Gud säger jag av hela mitt hjärta.  Så önskar jag er alla mina vänner en fortsatt fin kväll, som det heter, och säger GodNatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar