lördag 12 november 2016

Lördag 12 november 2016. En vanlig dag. Nej! Solsken en stund i dag! Lite forntid.

Hämtades av Lasse till sen frukost tillsammans med familjen.
Besök av en hantverkare. Gällde öppna spisen, som skulle kunna bli effektivare och kanske mysigare.
Inga ringde. Var jag hemma? "Jovisst ! Välkommen hit!" På med kaffet och tänk så mycket vi har att prata om!  Våra barn och allt vi varit med om i livet och om Gud. Vi ler fortfarande åt det faktum att vi första gången träffades på bussen!

Nu måste jag ta mej tillbaka till år 1995.
Fredag 10 november då jag hämtades vid flyget av Christer och Anette.Sov på deras altan ett par timmar. Klockan 19.00  hämtade vi Stina och mitt bagage, som kom från Bangkok med samma flight. Vi fick god middag med färska jordgubbar som efterrätt och först klockan 23.00 ringde jag hem till Sverige. Då var klockan 16.00 där och de hade undrat och undrat varför jag ej hört av mig. Fast det inte är så länge sedan så hade vi inga mobiler då.

Lördag 11 november.Anette och Christer tar oss med ut på stan. SÅ intressant att vara i Singapore!
Middagen bestod av stek med gräddsås och ostgratinerad potatis. Så gott! (Undrar varför jag ej gjort det här hemma!) Paj med nötter och sirap till efterrätt. Jättegod!
På kvällen gick vi på stan och tittade på julskyltningen.  Inte vilken julskyltning som helst vill jag säga! Undrar om jag hade möjlighet att ta foton. Får nog fråga Stina om hon har.

Söndag 12 november. Frukost på altan! (Härligt att minnas en dag som denna)
Klockan 11.00 var vi på plats i Sjömanskyrkan. Träffade några av Christers och Anettes vänner där.
Åter hemma, efter bilrundtur i staden hoppade vi i lilla poolen, som fanns i anslutning till lägenheten.
Efter middagen simmade vi i stora poolen nere på gården Oj vilken pool, så stor! Kvällen blev sen!

Nu känner jag för att gå till nattens vila så då säger jag GodNatt till er alla! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar