fredag 4 november 2016

Fredag 4 november 2016. Så roligt med överraskningar.

Joodå, det blev en bra dag också i dag. Att städhjälpen skulle komma visste jag. I dag bjöd jag på kaffe t.o.m. Grått och tråkigt väder både i går och i dag.
Efter städningen kom Ulla. Jag visste, men hade glömt. Så hon kom som en överraskning.
 Har inte ätit Ginko Biloba på ett tag! Då ska ju minnet bli sämre, enligt reklamen!

Överraskning nummer två var en inbjudan från Sven att få biljett till kvällens konsert i OlausPetrikyrkan. Det tackar man inte nej till! Tyvärr hade Maria blivit sjuk och kunde ej vara med.
Den musikälskande Kristin fanns förstås på plats!

Överraskning nummer tre var en inbjudan till frukost tillsammans med familjen Hallqvist i morgon.
Jag blir hämtad och får, om jag så önskar, skjuts hem igen.

Vilken bra dag det blev! Av mina fina äpplen, som jag plockade ner häromdagen, har jag kunnat dela med mig  i dag.
Nu sitter jag här i mitt nystädade hus och tänker på hur rik jag är. På Närradion pågår utsändning från  Pingstkyrkan, som alltid på fredagskvällar.
Jag är så nöjd, så nöjd!  Tackar Gud för allt. Har i dag pratat med, sedan länge en god vän, nu boende på annan ort och det känns så gott att ha gamla vänner som man kan dela allt med och veta att man i förtroende kan göra det.
Just nu  talar någon  i TV om hur olika livet gestaltar sig för oss människor. En del tycks "oskadda" gå genom livet, medan andra får alltför mycket av livets törnar.
Talaren säger att vi ska vara tacksamma och ta vara på varandra, vara rädd om våra relationer!
Så bra att bli påmind om!

Känner mig upplyft efter den fina konserten och ska nu gå till nattens vila för trött är jag, som vanligt den här tiden på kvällarna. Det är ett par minusgrader ute. Hoppas att äpplena på altan inte fryser!

Så glömsk jag är! Jag skrev ju i går kväll att jag skulle ge exempel på hur det var att få användning av ord i rätt situation. Sorry! Tycker inte jag orkar skriva mer i kväll men återkommer i morgon.
Just nu avslutas programmet från Pingstkyrkan och en röst säger:"Glöm inte bort att Jesus älskar dej!"  Nu tar jag till mig det och går till sängen! Inser att det inte återstår annat för min del. GodNatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar