fredag 18 november 2016

Fredag 18 november 2016. Inte fick jag till en tidig blogg! Bara sysslat med världsliga,onödiga ting.

Nog är det märkligt hur jag låter bekymmer ta överhand emellanåt. Bekymmer är inget bra ord i sammanhanget. Men det där att fatta beslut, svåra eller lätta. Det är DET som ibland kan bli till berg. Jag vet ju vart jag ska gå med mina frågor men inte får jag svar på en gång,inte! Jag tjatar på Gud men förstår, till sist, att det ej är rätt väg att gå. Guds och min relation är sådan att Han vill ta hand om mitt "bekymmer", mina frågor, och ge svar i SIN tid. Han vill att jag fullständigt ska lita på att Han klarar det.

" Han vet vilket verk vi är och tänker på att vi är stoft", vill jag minnas att det står i min Bibel.
OK! Eftersom jag faktiskt inte kan fatta beslut just nu så lämnar jag det. Jag vet att han kan rätta till det, även när jag gör fel.

I dag var det dags att lyxa till sig hos min fantastiska hårfrisörska igen. Inte trodde jag att jag skulle bli så beroende av en hårfrisörska, jag, som bara permanentat och sedan alltid tvättat och rullat håret för egen maskin. Jag är så tacksam för den där hjälpen och jag är jämt fin i håret numera.

Vad har sedan hänt? Egentligen ingenting. Grubblat över saker, som jag inte kan göra något åt. Föga fruktbärande!

Lyssnat lite förstrött till kvällens Närradio och svarat i telefon en gång. Några SMS.
Undrar om Sven och Maria kommit fram till Stockholm. Om Elsemarie kommit hem från Katrineholm. Skulle bli sent. Om barnbarnet kommit till Örebro.
Jag brukar be dem tala om när de kommit fram men har ej gjort det i dag.
Ringt till IngaMaj.

Nu har jag använt hjärnan till fel saker i kväll, som jag ser det. Då återstår bara att låta den få vila och det ska jag bjuda på nu.
Tacksam för den här dagen fast den varit dyster och grå. I morgon blir det en ny dag och nu ska jag be för oss alla att vi får en bra natt. Sova gott och vakna till en (visserligen grå) ny dag då vi kan få någon glad överraskning. Ser jag fram emot.

Gud med osss, kära vänner! Jo, i dag ringde A. En väninna, som jag ej hört av på månader. Vi pratade länge och hon vill komma hit när jag har målat rutor i köksfönstren till Advent.
Se bara vad roligt att se fram emot. Då ska Fruktkakan vara klar också.
Nu säger jag Natti, Natti! Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar