tisdag 29 december 2015

Tisdag 29 december 2015. En komprimerad blogg om julfirandet.

Så konstig jag tycks vara. Tittade på TV i stället för att blogga. Kände plötsligt hur trött och sömnig jag var. Bestämde mig för att sova.
Men hur var det nu? Tinade jag inte upp ca ett kg. köttfärs och fläskfärs  till i dag? Varför glömde jag det i dag när jag hade tid att lusläsa en bok ? Nu var goda råd dyra. Sängen väntade ! Det skulle förmodligen inte köttfärsen göra. Jag var inte glad åt situationen men valde att sätta igång med att riva lök och steka köttbullar i den stora stekpannan, som hängt med sedan vi gifte oss, Georg och jag,

Nu ser jag att mamma hade rätt när hon sa:"Du kan, när du vill!"
Jag ser att jag inte skrivit blogg på en hel vecka.
"Dan före dan" delade jag upp mina julkakor i burkar och delade ut till de som behövde lite kakor till jul för att sedan med Färdtjänst åka till Hjortkvarn.Snön kom inte förrän fyra dagar senare så det var en "dyster" resa i gråvädret.

Julaftonsmorgon samlades vi, enligt sed (från min mamma) till julkaffe. I Skrankebol finns gott om plats och allt är fridfullt.
Jamen så konstigt, nu lyssnar jag till en stämma som säger:" Nu ska du nog sova, Ruth!" Så sant. Jag lämnar det ofullbordade bloggandet och intar sängen.

Alldeles nyss kom ett Bibelord i mitt huvud. Med det avslutar jag mitt inlägg för i kväll.

"Om Gud är FÖR oss, vem kan då vara emot oss?"  Svaret är givet. "Inget!" Med det ordet inom oss kan vi sova gott i förvissningen att en mäktig Gud älskar oss och Han sviker aldrig. Sov Gott, vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar