tisdag 3 mars 2015

Tisdag 3 mars 2015. En kort blogg om dagen som svunnit. Ingen sorg i kväll. Bara glädje.

Oj vilken dag! När 125 "grattis" på FB hade meddelats var det inte långt till tårarna.  Jag fyller ju bara 88 år. SÅ tacksam för att så många vänner hörde av sig.TACK,TACK!
FB är en rolig grej om man använder den, som i dag, att glädja en gammal pensionär.

Egentligen började det i söndags när en del barn och barnbarn kom med fina blommor, tårta  och presenter.
I dag på den egentliga födelsedagen kom grannen tidig förmiddag och sedan den ena efter den andra. Son med fru och dotter,en representant från Filadelfia, där jag har min församlingstillhörighet.
 Det finns både kakor och tårta kvar. Ring och kom!

Tyvärr funkar inte min bredbandstelefon med mitt gamla fasta nummer. Jag hör bara signalerna men det är allt. Så därför är jag glad för min iPhon dit många samtal kom. SMS från både Nepal, Pakistan, Palestina och Spanien. Telefonsamtal förutom de från Sverige också från Holland.

Det blev en rolig dag.
I kväll fastnade jag framför TV. Somnade där i soffan men kvicknade till. Nu blir inte bloggen längre än så här för det.

Säger Godnatt till er alla. "Tack min Gud för vad som varit! Tack för allt vad du beskär! Tack för tiderna som farit, tack för stund som inne är.

Jag har det så bra och kan bara prisa Gud för all nåd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar