lördag 7 mars 2015

Lördag 7 mars 2015.Så mycket tålamod det går åt.

Här sitter jag och kämpar envist för att få till en blogg. Allt möjligt kommer upp och jag kämpar vidare med att trycka hit och dit.
Dagen har varit grå, om än 6 plusgrader. Detta skrev jag på FB i morse, vilket resulterade i en inbjudan till son och sonhustru att tillsammans med deras dotter, son och barnbarn äta god mat framåt kvällen. Mamma Lydia på väg för att möta sin mamma, som kommit till Sverige på grund av att Lydias mormor slutat sina dagar på jorden.
Jag hämtades och tillbringade några timmar tillsammans med familjen .

Nu har det gått lång tid för att få till en blogg och jag går direkt till år 1990 och dagboken.
Utöver att jag tog hand om barn förmedlade av socialen var jag också s.k."Kontaktperson" för, just då en tjej som varit intagen på ett privat kollektiv för att hon mådde dåligt psykiskt. Den 1 december står det att jag träffat hennes mamma.

Till andra advent kom Elsemarie och Lasse hem. De gick till Immanuelskyrkan på gudstjänst.
Anna hälsade på sin mamma på sjukhuset. Ritas mamma ringde och berättade att Rita tvångsintagits på Mellringe.Jag åkte dit med kaffe och vi fick en fin pratstund. Fick ett brev där hon talar om hur hon känner sig. Hon blev glad över att jag kom dit. Ringde Britta i Hälsingborg och Rosie, min vän från "Riafolket." Elsemarie och Lasse åter till Katrineholm.

10 december. Barnvakt i Hovsta på kvällen. Bernard är väldigt ledsen för att deras katt Tarzan flyttat till en annan familj på grund av pappa Svens tilltagande kattallergi.
11 december. Bönegruppen här i dag. Lennart ätit lunch senare.
12 december. Anna skolkar från skolan. Lennart äter lunch och putsar sedan fönstren.
Barnens mamma och morfar kommer oanmälda hit. Vi fikade och pratade om barnens framtid.
Jag till Socialen. Lovade att finnas till hands fram till jul.

13 december.Till Kerstin på morgonen där vi drack Luciakaffe och såg TV. Sedan for vi till Wessels och handlade julklappar.Så var det gjort!
Drack Luciakaffe tillsammans med Anna, Stefan och Erik på kvällen.
14 december. Bakat fyra satser Finska Pinnar!!! Och Saffransbröd!!!
Hämtat Jonas och Emil vid bussen halv 7. Kristin och Bernard kom klockan 8.
Vi såg "Julkalendern", åt tomtegröt, läste "Sagan om bronsringen"
Sov alla fem i samma rum. Detta var en fredag.

Jag avslutar för i kväll. Tacksam att jag efter mycken möda fick till en blogg på den vanliga (nya)
datorn!

Önskar en God Natt till er alla. Jag har haft en bra dag. Bakade jättegoda bullar, som jag tog med till Hovsta. En påse finns kvar. Välkommen till en liten fikastund med bulle. I morgon är det söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar