tisdag 17 september 2019

Tisdag 17 september 2019! Vad finns att säga om en så konstig dag?

Efter  att ha sovit djupt och gott vaknade jag "utvilad"
tittade på den alltid sanningsenlige  i Phone ! Halv sex var klockan ! Något förvånad att jag för första gången på mycket lång tid vaknade så tidigt tillät jag mig att ligga kvar några minuter ytterligare !
Har i två dagar mestadels sovit så nu var jag nog på bättringsvägen!
Nu skulle det bli morgonkaffe med bulle från frysen! Ännu en titt på klockan fick mig att undra !
Visade klockan morgon eller kväll?  Nu fick jag en del att reda ut! Började titta på TVNyheter!

Har sett TVNyheterna på min iPhone och är faktiskt tacksam för FB som ger mig möjlighet att hålla viss kontakt med världen utanför mitt fönster där allt är tyst och stilla medan TV berättar om våld och elände på andra platser !

  Nu är det åter dags att sova! Jovisst har jag mycket att äta!
När jag öppnade dörren till skafferiet så vällde det fram påsar med gott fruktmatbröd, kex  av flera slag och i frysen bullar som Sven plockade in där före deras utlandsresa!

Tänk vilka barn jag har! De överger ej sin gamla mamma! Ibland gråter jag en skvätt av tacksamhet!

Käre Gud! Välsigna dem alla med din NÅD och kärlek också i fortsättningen! Föröka alltfort deras tro på dej och din makt att alltid vara med dem i din stora kärlek och med makt att förändra svåra förhållanden och bryta ned det onda som vill vara ett hinder när vår tro på dig ibland sätts på prov!
Ber också för dem som i dag vädjat om förbön i deras livssituation och för alla bloggläsare och FBvänner! Jag är tacksam för dem alla och jag önskar dem allt gott från  dej!

   
Nu måste jag i ärlighetens namn säga  att jag inte orkar skriva mer  denna kväll! Tolka gärna allt till det bästa och
Sov Gott när det är dags också för er! GUD ÄR GOD! GLÖM INTE DET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar