söndag 22 september 2019

Söndag 22 september 2019.Jag flydde från stan till grönskan på landet!

Jodå det händer ibland att Kerstin och Awad undrar om de ska hämta mig  men ofta vil jag bara vara hemma  eller har något  som jag är upptagen med!

I dag var jag glad över  att bli hämtad  för att tillbringa dagen " på landet"!
Ett och annat har hänt  under veckan och det har med beslut att göra och det är jobbigt men skönt är att jag kan prata med min osynlige vän  ! Han har sagt att han ska hjälpa " sitt älskade barn med ALLT". Det har gått lång tid sedan han sa det men aldrig för ett ögonblick skulle jag tvivla på att Han verkligen menade det och att Han skulle svika det löftet!

Så jag traskar på tillsammans med Gud och Jesus och Den Helige Ande och känner mig så trygg!

Hos Kerstin och Awad fick jag god lasagne  och läcker sallad. Kerstin  lagar alltid så god mat!
Mattias och  Celia kom på besök och det förgyllde ju dagen!

Ett pling till yngsta barnbarnet  och om en stund kom Tobias och hämtade mig och följde mig in i lägenheten!

Nu är det kväll och plötsligt börjar jag frysa så jag darrar. Blir  inte klok på det här !
När vi var barn gav oss mamma varm mjölk och honung så nu kör jag på det i kväll innan jag stoppar om mig en extra filt, pratar med  Gud och ber för den lille killen som är i behov av att bli fylld av kärlek  i stället för sådant han felaktigt lärt sig vara OK!

Sorry, men nu orkar jag inte mer ! Sov Gott och så förenas vi i bön och tacksägelse till vår store Gud!

I morgon händer det fler roliga saker. Något roligt som hände i dag var att Linn ringde från Växjö. Jag säger som mitt lilla barnbarn Bernard för många år sedan flikade in  sin aftonbön, som jag ofta hade förmånen att få be med honom: " Och TACK,gode Gud för att farmor kom hit i kväll!
Jag blev SÅ GLAD!  Så glad blev jag när Linn ringde i kväll! NATTI, NATTI alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar