söndag 1 september 2019

1 september 2019. Regn och ingen sol.

Detta är dagen om vilken vår hulda moder i sin dagbok skulle ha skrivit:" HU vilken ledsam dag!"
Om hon inte träffade någon eller pratade med någon i telefon så föll den dagen under den benämningen!

Anna fick lite frukost innan hon tog sin ryggsäck, sedan vi kramat om varandra och gav sig iväg till tåget!. Eftersom hon inte kommit tillbaka så hann hon tydligen med tåget mot Stockholm där hon hade för avsikt att träffa bror och ett par vänner sedan tiden hon bodde där!

Jag har ägnat största delen av dagen åt att förarga mig över Facebook  där jag förlorat kontakter och överhuvudtaget ej känner mig hemma längre!
På nytt letat efter vänner som jag tidigare hade konversation med. Dessutom var det släktingar. Efter ett visst detektivarbete av släktingen och mej kom vi fram till att det ju faktiskt var just vi som hade kontakt med varandra under ganska lång tid!

Funderar på om jag ska återgå till brevskrivning igen men så länge allt funkade som det gjorde i början så var det så behändigt!

Att få ny kontakt med en kusins fru och utbyta tankar med henne gjordes möjligt genom att jag tog "konen vid hornen" och gick rakt på med mina frågor. Vi har aldrig träffats men nu ska det förhoppningsvis bli av! När tiden så medger!.

När jag avslutat den här bloggen ska jag ge mig i kast med att leta rätt på en person som lär ha skrivit något bra som jag vill läsa!

Inte har jag varit i någon kyrka och inte tagit någon promenad. Jag ser inte så bra från min lägenhet hurudant vädret är. Kanske har det regnat mer än det som kom i morse!
I veckan som kommer får jag åter ta upp träningen på Karla där de fått nya redskap och jag får vara med i gruppgymnastik och även av en sjukgymnast få hjälp med att använda de nya redskapen.

Nu ska jag använda tiden fram till sovtid med att få lite ordning här efter allt av jobb jag föst framför mig. Jag kommer inte undan!
Som sagt! Även en tyst dag har ett slut och jag har i dag fått veta om en man vi för några dagar sedan akut började be för att han blivit bättre och fått komma till sitt hem där rehabiliteringen ska fortsätta!

Måste nog kalla till mig killen som nyss tog examen i databranschen för antingen har jag tryckt på fel knapp i något sammanhang så det jag skrev i går om en man som vi måste be för då det är viktigt att han snabbt blir återställd, eller är hela FB för min del färdigt för nedläggning!
Tidigare kunde jag gå tillbaka och se vad jag skrivit. Kan jag inte nu!  KOM HEM FILIP! I NEED YOU!

I övrigt så har jag haft en bra dag och är nöjd med att äntligen ha skrivit i god tid innan Jon Blunds ankomst!  Sov Gott, mina vänner!
Gud är god! Detta får vi aldrig glömma! Och att han älskar varje människa! Dock icke det onda vi många gånger gör. Egoister som vi är!!!! Han vill ge oss av SIN kärlek och i hans sällskap ska vi sprida den ut i en söndrad och ond värld! Vi ställer oss till hans förfogande!
Mycket ont har vi hört ske också denna dag!

Hörde i går vår statsminister tala om hur viktigt det är att vi tillsammans går emot våldet som allt mer sprider sig! Där har vi, som tror på Gud, en stor uppgift. "Jesus har makt! Han har all makt! Han vunnit seger där på Golgata! " Så sjunger vi och vi tror på det fast ännu en tid fighten mellan oss och fienden fortsätter!  Men vi VET på vem vi tror och denne Jesus  har sagt:" Frukta inte!(Var inte rädd)
 TRO på Gud! TRO också på mig!"

 Kära vänner! Sov Gott! Gud sviker aldrig! "BED så ska ni få ! SÖK så ska ni finna!"

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar