torsdag 19 september 2019

19 september 2019. Gud är så god och jag är så tacksam!

Just när jag skrivit Gud är så god så kom jag åter att tänka på en betydelsefull sång!
"Lägg tillsammans Guds välsignelser! Räkna alla hans välgärningar Och du skall förvånas vid vad Gud har gjort!" Googla gärna så får du HELA låten!  Det har hänt att jag vid tillfällen varit på väg att tänka på allt som INTE blev som jag önskade och att jag då börjat räkna på det goda som jag fått av GUD och minsann har inte då en annan sång dykt upp?

" Jag KAN icke räkna dem alla! De prov på Guds godhet jag rönt! Likt morgonens droppar de falla och glimma likt dessa så skönt. Jag kan icke räkna dem alla! De prov på Guds godhet jag rönt!"

Egentligen skulle jag här kunna säga Godnatt här men vetskapen om att närminnet är kort gör att jag skriver några ord om dagen som svunnit!

"Det är något som inte stämmer" står det ibland på min dator. Detta snubblar jag raskt förbi för att inte trassla till det lilla jag kan använda av det digitala när jag ändå inte förstår meningens innebörd!

Just i kväll känns det som att det är OK att tänka att "det är något som inte stämmer!"
Att få någon sorts förkylning (virus eller något som inte finns namn på) och bestämma sig för   "att vänta UT det " gör mig både otålig och trött!
Tänker varje kväll att "i morgon, i morgon," då är livet som förut!
För att prata färdigt om detta så började det med halsont, huvudvärk och hosta och fortsätter med snuva , håglöshet, stort sömnbehov och absolut ingen ork att träna även om tanken på motionscykeln som finns i husets källare ibland gör sig påmind!


Sådärja! Nu var det sagt och jag hoppas att det finns förståelse även hos dem som jag normalt skulle ha gjort besök hos! Det finns perioder i livet då man har fullt sjå med att vara nöjd med att bara "överleva"! 

Om man då vid lunchtid får ett pling i telefon med förslaget att äta tillsammans med ett barnbarn  så betyder detta något av en liten uppryckning  för en som är "lite sjuk"
Jag tror att vi båda njöt bara av att vara tillsammans! Vi behövde inte säga så mycket.
Tre saker är denna vecka viktiga att vi ber för båda två ! Jag nämner det i några ord till Gud ! Tobias säger "Amen" och så är vi tacksamma för denna möjlighet!

Tobias gick och senare fick jag ett SMS! "Hej mormor! Det gick bra på Fotbollen i kväll! Gud hörde vår bön! Ni anar knappast hur mycket sådana här SMS  betyder för mig!
Så här enkelt gick det till när Jesus vandrade på jorden och, som pappa sjöng! " Han är liadan i dag!"

Detta är allt jag orkar med i kväll!  Sov Gott, min familj, mina Bloggläsare, FBvänner och alla andra! GUD är god!  Och ni , som just nu söker Guds ledning och hjälp! Gud sviker ALDRIG! Han bara längtar efter att vi ska höra av oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar