lördag 14 september 2019

Lördag 14 september 2019 Jag VIll bli frisk! NU! Vilken bra dag det blev trots allt!

Jo jag är sjuk i dag också. Ska bara säga GodNatt till er som jag vet läser på kvällen Andra läser på morgonen.

Dagen började med havregrynsgröt och blåbär.  Eftersom jag var dålig i  går och inte ville äta  så vaknade jag i natt och fann det bäst att ta en tallrik Havrefras vid 4-tiden i morse.

Bad till Gud att jag skulle somna om fast jag sovit  större delen av dagen!
Gud hör bön! Jag somnade. Vaknade klockan 10.

Varannan timme måste jag gå till toa och kissa! Vet ej om min vätskedrivande medicin medverkar till detta.

"Hur eller hur", som vår hulda moder  brukade säga för att göra en lång fråga kort, så har dagen strax tagit slut.

Att det blev en bra dag har sin egen historia. När jag insjuknade i förkylning hade jag plockat ur en kartong med diverse anteckningar , tidningsartiklar och annat , som fanns kvar ouppackat  efter flytten från villan och som skulle hanteras. En stor hög på golvet hade i en vecka plågat mig och jag ville ha bort den.
Jag önskade hjälp och i morse kom Kerstin med gott frukostbrö och en gryta med underbar grönsakssoppa gjord på lammkött!
SÅ GOTT!
Sedan tog vi itu med att rensa i pappershögen på golvet! Vi tog en bunt i taget  och gick igenom .
Vis av tidigare erfarenhet var jag noga med att själv minutiöst ta reda på vad som skulle läggas i plastfickan för minnen, brevpapper osv: Jag tar gärna emot hjälp om jag bara får veta  var saker och ting försvinner. Nu kunde jag bli av med en del onödigt! Så skönt! Men nu vet jag att jag inte behöver leta. Så mycket enklare det blir då.

Jag är så glad för den här bra dagen och jag ser framemot att ta itu med andra grejer framöver!

Jag känner mig yr och darrig fortfarande och behöver verkligen era förböner så jag får energin till baka!
Tänk att jag ändå klarade att skriva det här.  Sov Gott mina vänner!  Det här är precis vad jag mäktar med i kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar