tisdag 12 mars 2019

Tisdag 12 mars 2019. Kåldolmar är gott.

Jo jag vet! Inte alla tycker det. Men i går när jag fick se Matlistan för en restaurang i min närhet så fick jag se att just denna dag skulle denna maträtt serveras. Jag kom genast att tänka på att min vän Rebecka hade sagt att kåldolmar skulle hon gärna vilja ha om jag någon gång ville bjuda henne på lunch.

Sagt och gjort.! Här hade jag nu mitt tillfälle! Enkelt och smärtfritt! Ringde och inbjöd! Hon blev glad! Trodde väl att jag som erfaren husmor själv skulle tillverka denna delikatess.

Hon kom ! Med sig hade hon en nygräddad rulltårta! Perfekt till eftermiddagsfikat!
Innan hon anlände hade jag inhandlat tre portioner kåldolmar med kokta grönsaker , sås och lingon.
SÅ goda kåldolmar! Tänka sej! Jag hade inga besvär alls! Vi hann med att prata igenom både gott och ont, att be till Gud och uppmuntra varandra i vår fortsatta vandring med Jesus!

Nu är det dags för att sova men innan dess ska jag på SVT Play. Ett program som Korrespondenterna gjort efter besök på ett fängelse i EL SALVADOR. Fick nyss tips om det här på  datorn. Hur nu det gick till!
Men intressant verkar det! Gud gör stora ting i fängelset och sådant älskar jag att ta del av!

Så nu ska jag se det och sedan sova! GodNatt mina vänner! I morgon är det gymnastik på chemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar