lördag 2 mars 2019

Lördag 2 mars 2019. På väg till Hjortkvarn för några dagars semester!

Så roligt att solen skiner i dag också! I går bad jag i min blogg om hjälp med namn på den som skrivit dikten: " Han talar med bönder på böndernas vis och med lärde män på latin. "
En av mina trogna bloggläsare vid namn Marianne och boende i Filipstad visste att det var Erik Axel Karlfeldt. Jag tackar för hjälpen och så glömmer vi aldrig detta!

I dag fick jag besök av Kerstin och hennes man Awad. Jag fick presenter  och sa som Filip när han var liten och hittade någon grej: "Precis vad pappa behöver" om det var något verktyg. Eller " Precis vad jag behöver" om det var någon pryl som han tyckte sig själv behöva. I dag var det jag som hade stor anledning att säga:"Precis vad jag behöver!" Fick två presenter som båda länge stått nämnda på min inköpslista men inte blivit köpta. Glad blev jag!

Så roligt att sitta och prata om vänner i Mellanöstern och Amerika där Awad har syskon . T.ex. vet ingen av oss om  Henrietta fortfarande finns som chef på " The Four Homes of Mercy i Betania utanför Jerusalem. På det hemmet arbetade, i början av år 1971,  Kerstin, Ulla och Awad, som ett par år senare  blev Kerstins man med vigsel i Örebro. Nu är de föräldrar till tre fina killar och farföräldrar till fem barnbarn!
Så roligt kan ett volontärjobb  sluta!
Att vi undrar om Henrietta beror på att vi senaste julen ej fick den sedvanliga julhälsningen, som i alla år i december kommit med posten.
Om "någon" vet "något" så hör gärna av er!

Nu ska jag snart iväg! Jag tar paddan med mig och min iPhone men inte datorn, vilken jag helst  använder, så jag tar en dag i taget och så "blir det som det blir". Allt gott till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar