onsdag 3 februari 2016

Onsdag 3 februari 2016. Kortisblogg efter en mycket bra dag.

Lika bra att skriva medan jag har dagen i färskt minne. För snart ska jag sova. Ulla och Lennart kom på förmiddagen denna soliga dag. Framåt kvällen kom minusgrader. Igen! "Tillfälligt", sa de i TV. När man ser dåligt och inte orkar så mycket blir man så tacksam för lite hjälp med ett och annat. Det sista av julsakerna och julgranen upp till vinden,

Trädgårdsmöbler och dynor ut ur garaget. Nu står min lilla fina röda bil där.En rem till generatorn fattas. När det är fixat är det dags att sälja den.

Trädgårdsmöblerna till altan. Dynorna till källaren. Faktum är att jag ej haft trädgårdsmöbeln i trädgärden på hela sommaren. Altan fick räcka de få dagar det var sommar. Hoppas att vi får en bättre sommar detta år.
Att, som i dag, få så mycket gjort utan att själv röra ett finger kan ej överskattas.
Jag fixade lunch och kaffe, det var allt.
Fick skjuts till träningen. I dag var vi bara två i den stora träningslokalen så det var bara att traska på mellan de olika apparaterna.
Jag har pratat med min bror i dag. Han låter alltid lika pigg och glad. Simmar varje dag och är ute på begivenheter, trots sina 93 år.

Som sagt, kort blir den, bloggen, men ack så skönt jag ska sova nu.
Så tacksam för en jättebra dag! Sov Gott, vänner! Tack Gud för bönesvar vi fått i dag! Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar