onsdag 17 februari 2016

Onsdag 17 februari 2016. Tulpaner i dag igen,. Underbart!

Hittade ett gammalt foto i mammas fotoalbum. Mina tvillingsystrar 2 år.IngaMaj  och IngaBritta.
Iväg cyklade han till skolan i morse och frukost hade hunnits med..
Ulla är nu ledig onsdagar så hon kan ta en tripp in  till mej och sina barnbarn den dagen.
Ringde och frågade om jag behövde några ägg. Kom med fina ägg, som vanligt. En fin bukett tulpaner fick jag också!

Tillsammans med ynglingen, som bara får gå i skolan 4 timmar, 4 dagar pr vecka, åt vi fiskgratäng, som jag lagade medan Ulla tog itu med att rensa bland mat och kakrecepten, i dag. Jag har alltid varit en samlare och när jag nu inser att mina efterlevande aldrig kommer att sitta ned och titta igenom det som jag sparat, så är det bra att så smått ta itu med saken.Skönt att få lite hjälp därmed.

I går skulle jag på bloggen skicka ett foto, som jag fotograferat från Stinas medhavda album. Ackackack, det kom på tvären. Efter några misslyckade försök att räta upp fotot så tryckte jag, för att få slut på det hela, på "Ta bort", och bort försvann det Jag har haft svårt att komma över denna fadäs så i kväll bestämde jag mig för att ringa till Filip i Göteborg. Han brukar pr telefon få mig på rätt köl. Berättade mitt problem. "Sätt på högtalaren", sa han. Medan han stekte hamburgare så lotsade han mig igenom labyrinterna och se, nu blev allt rätt. Gör så och sedan så!  Ok! Glad var jag över att till slut lyckas!

Vet ej om jag kan få med två foton men ett blir det i alla fall. Det är mina små tvillingsystrar, IngaBritta och IngaMaj, två eller tre år gamla.

Nu hade jag tänkt skriva om år 1994 och mitt nya liv i min lilla stuga på Trängkårsvägen. Jag hade hälsat på grannarna, plockat körsbär och hallon i trädgården och någorlunda kommit tillrätta i den nya tillvaron. Får berätta mer om detta vid annat tillfälle för tyvärr blev jag plötsligt trött och vill inte skriva mer i kväll. Så kan det bli!

Killen har kommit hem från träningen och steker ägg. Jag har gjort två semlor åt honom. Dem tar han till efterrätt. Har pratat några ord med tre av mina barnbarn i dag. Det gör mig glad.
Stina har åkt hem till Figeholm och resan gick bra.
I går fyllde Kerstins man Awad, 70 år och fick en fin dag i Spanien tillsammans med sin fru sedan 45 år. Oj så fort åren gått! Han SMSade i dag och tackade för hälsningen i går och berättade att de firat ensamma i lugn och ro, som de önskade göra.

Nu är det dags för sängen. Min vän sa nyss att han betydligt dragit ner på antalet cigaretter pr dag sedan han flyttade hem till mej.  Jag blir så tacksam över att veta att han trivs. Han ville att vi skulle be om Guds hjälp gällande hans framtidsplaner. Det gjorde vi, den unge muslimen och jag. Underbart att få ha Gudstron tillsammans. Han är född i ett muslimskt land och jag i ett kristet. Båda är vi präglade av vår uppväxt och vår miljö men har tron på att "Gud är större än vårt hjärta och vet allt", som det står skrivet. Amen! Gud, nu tackar jag dig för denna fina dag och för att jag får vara en liten,liten kugge i ditt stora "maskineri." Varje människa som tror på en god Gud är så viktig. GodNatt och Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar