onsdag 15 oktober 2014

Onsdag 15 oktober 2014. En kortisblogg.

I söndags åkte Isaks familj till NewYork. Ulla hämtade Isak och mej till Hjortkvarn för lite semester. Att vara på landet när man är hund är så enkelt. Skogen nära. Bara när mormor Ruth behöver motion som vi går på promenad på stora vägen. I måndags såg vi tre bilar. I går ingen,men fem hjortar åt frukost alldeles intill huset.

Klockan två natten innan plingade det till i mobilen." Landat". Jag hade önskat få detta meddelande. Somnade till slut omigen.
Måndagen hade jag bestämt till att bara lata mej,vilket jag gjorde med besked, bortsett från promenaden.

På tisdagen likaså. Bortsett från bakande av bullar, som jag fotograferade och visade på FaceBook. SÅ många gillanden och kommentarer jag fick!! Roligt att se namnen på kära
FBvänner!

I dag, onsdag fortsatte jag semestern på samma sätt, som föregående dagar. Jag bara slappade.
Med Isak förhåller det sig så att han tillbringar dagen, mest sovande, i väntan på att Ulla ska komma hem från jobbet. Då blir det fart på svansen och hans lycka är enorm.

Som jag tidigare berättat om denna vovve så är det han som säger till när det är dags att sova.
Så går de uppför trappan och han ägnar mig inte en blick. Han har inte ens tittat in i mitt sovrum.
Jag är så glad över att Ulla ersätter Matte. De båda är ju systrar. Kanske är det det som spelar in.

Ja det var inte mycket till blogg det här men dock en liten hälsning från två semesterfirare.
I morgon kommer sotaren. Det händer alltså något. Han ska få kaffe och goda bullar.

Jag har det så bra här och hoppas att tomaterna i stan inte har frusit för jag tänker göra marmelad av dem nästa vecka. Gud vakar över huset och grannen tar in posten. Jag är så nöjd och glad.
Gud är god!


S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar