torsdag 11 april 2013

Ingen träning, ingen arbetslust den 11 april 2013.År 1972 sprudlade den.


      Det blev en annorlunda dag. Skulle träna, baka bullar sortera foton , stryka. Av allt detta blev ingenting gjort. Vet ej varför jag varit så orkeslös. Ibland känns det som om en ny förkylning är på gång och det vill jag absolut inte. Hoppas att det är lättja, som jag bara ursäktar med förkylningshot!

Dagen har varit kall och grå.I ärlighetens namn ska sägas att termometern nu i kväll visar en plusgrad, vilket dock inte märks på annat sätt.
 Eftersom bloggen, på grund av mitt, möjligen inbillade, dåliga, hälsotillstånd, ska bli ganska kort så går jag direkt till 5 aug 1972 då mamma med två döttrar och barnbarn kom till Örebro. Döttrarna och barnbarnen reste vidare samma dag som Elsemarie, mamma och jag åkte till Axamo flygplats för att hämta Ulla, som nu avslutat de sex veckorna hos den lilla familjen i Jerusalem. Planet skulle komma ganska sent på kvällen och vi beräknade att hinna fram i tid.Det var regnigt och de mötande långtradarnas antal var verkligen i mesta laget.
En icke angenäm resa vill jag påstå. Jag har tidigare nämnt om den lilla mysiga flygplatsen och när vi kom fram dit var det ganska mörkt. Personalen hade sagt,  "hej då", till Ulla, låst och gått hem. Det kändes inte bra att se henne sitta där ensam på en soffa utanför byggnaden. Skönt nog var det uppehållsväder och hon var vid gott mod.

Vi fortsatte till Oskarshamn, sov över i Stinas lägenhet och åkte nästa dag hem till Figeholm där vi stannade 4 dagar, sa adjö till mamma, för att  åka till Jönköping igen. Denna gång för att hämta Georg vid Axamo.
Årets sista två månader hände det en del trevligt, men nu måste jag sätta stopp för i kväll och gå till min sköna säng. Tacksam för dagen som gått, närande ett hopp att jag ska vara i form i morgon så jag kan ta igen det förlorade. Gud är god och Han finns alltid för vår gemenskap och hjälp. Han sviker aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar