fredag 19 april 2013

Fredag 19 april 2013. Träning, bullbak och lite mer.


       Isak fick stanna hemma i dag. Jag gick till honom efter träningen för den sedvanliga kisspromenaden mitt på dagen. Efter det gick jag hem och blev överrumplad av plötslig arbetslust. Bakade 80 bullar, 2 mjuka pepparkakor, finska pinnar och strass. Tacksam att jag orkade! Nu är det bara att bjuda på fika.

I mitt förra inlägg hade jag börjat skriva om år 1973. Åter ett år av omvälvande händelser.
I början tar jag hjälp av mammas dagbok där det står att vi efter mammas och Raquels besök hos oss över påsk åkte till Figeholm den 25 april. Kerstin med make och son, mamma, Elsemarie, Raquel och jag.
Den 2 maj gick vi upp klockan tre på morgonen, Kerstin med make och son, Elsemarie och jag för att åka till Axamo, varifrån Kerstins man skulle åka till Jerusalem för att hälsa på sin familj. Så svårt för honom att lämna fru och son. Dessutom var och är han flygrädd. Det fanns en tid då jag också var det och det är verkligen inte roligt. Han kom dock lyckligt och väl tillbaka, välbehållen.

Känner mig färdig för sängen så jag får nog fortsätta mitt skrivande i morgon. Sov gott kära bloggläsare!
Nu har våren kommit med regn och plusgrader. Välkommen vår!!! Tänk att om en månad så är björkarna gröna. Borde så vara i alla fall. Jag röstar för det! Tacksam för dagen som varit så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar