måndag 9 april 2012

HULTSFRED Nästa!

Denna annandag påsk bakade jag 40 tekakor, så goda. Lättjan tog sedan vid och stannade kvar hela dagen. Skönt nog blev jag bjuden på eftermiddagskaffe till dotter med familj så jag tog några tekakor och min dator och blev hämtad dit med bil precis när det började regna.
Vi fikade med tekakor och gott pålägg och sedan tog jag fram datorn för att få hjälp med att föra över bilder från min kamera till datorn. Det tog lite tid men nu har jag både Linns student samt resorna till Turkiet och New York på datorn.

Filip var på vok på Risbergska. Körövnig m.a.o. Hämtades och sedan var det tacosfest innan jag fick skjuts hem.

Går tillbaka där jag slutade i går. Tåget tuffade på genom skogen och stannade lite här och där. Så kom konduktören och ropade:"Hultsfred, nästa!"
Tågbyte efter en kort stund. Nu bar det av mot Linköping där nästa tågbyte skulle ske. Då var det redan eftermiddag och jag minns bara hur grått och trist det var i väntsalen och mycket folk. Vi köpte kaffe men vill minnas att vi hade smörgåspaket med oss. Nästa tåg gick direkt till Stockholm och när vi anlände dit var det kväll.
Vi tog taxi till Hammarhöjden där de nygifta hade inrett sitt hem innan de åkte till Figeholm för bröllop. Vi var trötta efter den långa resan och efter lite kvällsmaten var det dags för mig att sätta mig i en taxi för färd till Havregatan 9 där jag tre trappor upp skulle bo hemma hos min arbetsgivare och hans fru,en av damerna jag några år tidigare träffat på pensionatet. Jag hade också besökt dem en sommar då jag var nio år.

I morgon ska jag berätta om min första kväll i det nya hemmet.
Nu säger jag God Natt till er alla. Sov gott ! Gud är god och älskar Dej och mej.
Och vill oss väl. Alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar