måndag 7 januari 2019

Måndag 7 januari 2019. Om man inte har något bra att säga så....

Klockan är bara lite över åtta denna måndagskväll.
Om  jag skulle göra som jag känner det så skulle jag lägga mig i sängen och läsa en bok. Jag vet dock att om jag gör det så kommer jag att somna. Något annat t. ex. något praktiskt som det finns en hel del att syssla med om jag bara inte var så trött. Har ingen lust med sådant som kräver både viljestyrka och lite ansträngning!

Jag har givit mig själv flera förslag men det enda tänkbara är att skriva en blogg! Igen!
Jo jag vet att folk kan tröttna på att läsa men det här med bloggskrivandet har, som jag ser det, vissa fördelar.
Jag somnar inte.Det är inte fysiskt ansträngande. Jag hinner ej tänka på om dagen varit si eller så.
En och annan finns som saknar den när jag inte skriver och den som inte önskar läsa kan enkelt bara låta bli!  Själv slipper jag att skriva dagbok. (Jo jag gör det lite då och då i alla fall) Jag hjälper de av min familj som är lite historieintresserade att få vetskap om vad som sig tilldragit haver.

Eftersom jag signalerat sjukdom så har alla besök uteblivit.  Då är det kul att vissa barnbarn håller 
kontakten via nätet. De är uppväxta med detta, egentligen både  onaturliga och, i viss mån lite tråkiga sätt att umgås, men samtidigt  lätthanterligt att blicka in i varandras vardagsliv.
Tänker ofta på hur vår mamma skulle ha hållit kontakten med sina vänner och familjen om hon haft tillgång till en dator på sin tid. Hon skrev långa intressanta brev till vänner och bekanta och till oss barn sedan vi lämnat barndomshemmet.

Att få skriva lite om julhelgen, mina förväntningar och grusade förhoppningar lockar mig fortfarande men har svårt att koncentrera mig och hoppas på att ännu en natts sömn ska medverka till att morgondagen blir bättre än i dag.
Att mitt yngsta barnbarn befinner sig i staden och alltid svarar på mail är något att vara glad åt.
I kväll skulle han komma hit en sväng men kom iväg lite sent till sin träning så då flyttade vi den träffen till en kväll senare i veckan.  "Den som väntar på något gott osv," 
Han ska vara på jobbet klockan åtta i morgon bittida! Det jobb han har kräver sin man har jag förstått!

Den här "sjukan", som jag liksom fler andra har drabbats av är lite ovanlig.
Nu har hostan och nysningar på dagtid avtagit och nattetid har det varit bättre.
Jag tror att det här med att ständigt vara trött och att inte få energin tillbaka i den takt jag önskar är värst. Jag är van vid god hälsa och förväntar mig alltid snabbt tillfrisknande!
Det som är bra är att jag får tid att tänka! Och vad jag tänker!!!
Då och då påminner mig Gud om någon som han vill att jag ska be för. Han ser hur hans barn har det och hur fienden är ute efter dem.  Det är fantastiskt intressant att Gud  vill använda oss i bön för våra medvandrare och att vi får vara med Gud i hans världsvida verk.
Att vara behövd! Att Gud räknar med att vi,  hans barn, får vara med i Hans verk här på jorden! Store Gud!

Som sagt! Ännu en dag har svunnit !  Hoppas att jag kan ta en liten promenad utanför huset i morgon!

Nu önskar jag er alla GOD NATT och SOV GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar