fredag 2 november 2018

Fredag 2 november 2018. Långväga gäster!

Ja så är det fredag kväll Inte lik andra fredagar!
Nu är familjen Hallqvist åter samlade i Örebro för ett par dagar.
Så roligt att alla hjälps åt när lillebror Tobias nu fått egen lägenhet med förstahandskontrakt och kunde i går köpa lite nya möbler på Ikea. I Onsdags kom Elsemarie och Linn. I går kom Lasse och i dag kom Filip med tåg.

Det är så roligt att se den sammanhållning  bland syskon som Linn, Filip och Tobias visar. Man ser på dem hur de gläds när de träffar varandra.

Ikväll är Lasse och Elsemarie hos sin vän Lars. Filip är hos sin kompis Peter. Linn och jag har haft myskväll och har via youtube (?) varit på möte i Smyrna, Göteborg.

Linn ligger i soffan och väntar på en signal från Filip som får skjuts till ytterdörren men ska där mötas av Linn eftersom han inte har nyckel!

Jag har INTE tränat! INTE varit ute på promenad! INTE letat!
Jag har bjudit familjen 4/5 av familjen Hallqvist på frukost och plockat ur diskmaskin. Det sista  låter  väl lite löjligt men det händer numera att jag kan bli glad för någon grej som jag gjort och jag  säger
"Tack Gud att jag klarade det där!  Konstigt nog så har det en psitiv inverkan på mej!

Nu ska jag gå till nattens vila. Var gärna med i bön för en god vän till Ulla, Lennart och mej  och som i kväll åkt ambulans några mil till sjukhuset i Örebro. Svåra magsmärtor!
Gud hör bön!

I dag kunde  jag på FB skicka en fin bild från Almby kyrkogård där Ulla och Lennart varit vid Georgs grav , tagit ett foto och förmedlat  till övriga familjen.  Det är i år 70 år sedan Georg och jag  vigdes  i Korskyrkan  i Stockholm. Georg dog när han var bara sextiotre år.

Nu, mina vänner, säger jag Godnatt och Sov Gott! Gud som haver barnen kär! Se till mig som liten är! Amen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar