måndag 19 november 2018

Måndag 19 november 2018. Det är roligt med Överraskningar!

Jag gillar överraskningar! I dag inträffade en sådan  Ett telefonsamtal förde mig nästan 40 år tillbaka i tiden. Samtalet kom från Borensberg. Det var påringningen som var överraskningen.

I slutet av 70-talet då vi bodde  i Borensberg fick jag ta hand om en etta i Bergvallaskolan.
Tjugosex elever !
I dag ringde Esbjörn, en av dessa elever och undrade om jag kom ihåg honom! Så klart jag gjorde. "Du hade så stora, vackra ögon mindes jag , vilket gjorde honom glad att jag alltså inte hade glömt honom. Själv  påstod han att de flesta hade "myror i baken" och hade svårt att sitta stilla.
"Men det blev folk av oss allihop sa han . Ett påstående som jag uppriktigt besvarade med att det var något jag aldrig tvivlat på. Jag älskade dem och gjorde verkligen alltjag kunde för att de skulle få den undervisning de hade rätt till. Naturligtvis gladdes jag med dem flr framsteg de gjorde.  Jag höll även tät kontakt med föräldrarna. Något som är nog så viktigt. Kanske särskilt när  barnet går i första klass!  Nej men kära vänner nu kan jag ej skriva mer i kväll för jag ser inte bokstäverna. Inväntar morgondagens solljus! Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar