måndag 23 juni 2014

Måndag 23 juni 2014. Återupptagen träning! Kortisblogg i kväll.

Det är ganska roligt att sätta sig på kvällen och tänka igenom dagen.
Känna tacksamhet för så mycket gott, som varje dag ger!
En matgäst fick hemlagad fiskgratin och potatis. Fick skjuts till Träningen. Anar träningsvärken som kommer i morgon. Två veckors uppehåll mår inte kroppen bra av, men jag hade ju feber en hel vecka och måste avstå träningen.

När jag kom hem hade jag besök av en god vän, som lånade några böcker om Helande. Jag blir glad när unga människor vill läsa om sådant som Jesus lärde oss att gå vidare med. Det gäller också i vår tid.

Min syster har några dagar vistats på sjukhuset och kom hem i dag. Lunchmat fanns kvar så jag gick till henne med den och vi fick en liten pratstund. Så glad över att vi bor ganska nära varandra.
Telefonpåringning från mitt barnbarn Kristin som inbjöd mig till morgondagen, då hon ska bjuda på något som "hon vet att jag är förtjust i." Spännande värre!

För att denna dag ytterligare skulle förgyllas, så fick jag message från ännu ett barnbarn. Nu var det Bernard,som från södra Tyskland meddelade att han och familjen nått semestermålet. SÅÅ skönt att höra. Med tre små barn, en pappa med ryggont och en trött mamma på så lång resa blir t.o.m. en gammal farmor lite fundersam över det lämpliga i att företa en sådan färd.

 Allt har gått över förväntan fick jag nu veta av en trött men nöjd pappa. Jag vet också att många förböner för denna resa har skickats till vår trofaste Fader och jag kan bara säga:"Tack gode Gud!" Nu är de hos goda vänner och vi önskar dem en skön semester.

 Borde väl i kväll ha berättat om mina humlor, som jag faktiskt tänkt, men nu kommer Jon Blund igen och jag har bara att gå till sängen efter en härlig dag. Lite regn har fallit så jag klarade mig undan vattningen i kväll också. Önskar oss alla en God Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar