tisdag 18 februari 2014

Tisdag 18 februari 2014.

Så tog också denna tisdag slut. Jag skrev i går om Lesjöfors och tankarna har gått dit även i dag. Så många minnen dyker upp när jag tittar på fotot. Varje ansikte har så mycket att säga.

Jag avslutade gårdagens blogg med att säga något om att diskmaskinen tystnade. Som optimist hade jag satt på den,även om jag visste att den vid senaste tre tillfällen inte diskat rent fast den avslutat sitt program korrekt. I morse plockade jag ur disken bara för att konstatera att inget under skett, om jag nu till äventyrs skulle ha väntat mig ett sådant. Bara att ta fram Yesflaskan och sätta igång. Egentligen är det rätt kul att diska med mycket lödder. Efter sköljningen var diskmaskin bra torkställ. Nu blir det att ta itu med orsaken till de dåliga diskresultaten.

Ja sedan rullade det på. Först besök av Filip som har bra kunskap om datorer, något som jag behövde hjälp med i dag. Vi åt lunch här. Semla som efterrätt.
Ett SMS hade förvarnat om ytterligare besök och önskan om både mat, kaffe och semla. Helt OK!
Jag fixade stekt fisk och kokade potatis. Allt åts med god aptit innan semlan med kaffe avnjöts.
Ett telefonsamtal gjorde mig glad. "Passar det för dej om jag tar en cykeltur och kommer om en stund?"
"Så klart. Välkommen!" Nu blev det att lyfta på locket till frysen i källaren. Där fanns gott om goda bullar.
Den förra gästen åkte hem och min väninna och jag fortsatte att prata länge. Så mycket det finns att samtala om, särskilt när man inte sett varandra på lång tid.

En skolkamrat som fyller 87 år i dag får vänta en dag till innan Grattis.
Till min svåger i Uppsala, som också fyller år i dag, hann jag ringa innan jag kopplade av framför TVn för att se Glada Hudik. Så roliga och spontana dessa skådespelare är!

Hade väl mer att skriva men jag ska nog sova nu. Det känns så.
Tack Gud för att jag vaknade med ork nog för denna dag! Tack för vänners gemenskap! Tack för att Du ständigt finns till min hjälp! I stort och i smått! Att leva livet tillsammans med Dig ger så mycket mer!
Nu önskar jag oss alla en God Natt! Ber om beskydd för den som är i särskilt behov därav! Du känner alla! Amen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar