måndag 27 maj 2019

Måndag 27 maj 2017. Valet över och vi lever likadant som vi brukar!

Jodå jag har sett resultaten på TV men för dem ska ej på denna plats  redogöras!
Jag kom ju i alla fall iväg och röstade fast det är ju roligare att rösta till Sveriges riksdagsval!

Jag har i dag haft lite problem med halsen så jag är tacksam om ni  ber för mej och min hals.
"Resfebern" stiger sakta uppåt, som den brukar, men den har jag lärt mig att i någon mån hantera. Efter många års träning. Jag har, som ni vet, lättare för att hantera den sortens krämpor än fysiska sådana så när det nu gör ont nr jag trycker på en punkt under hakan och jag känner pulsslagen, så ger jag mig själv ett antal diagnoser av vilka somliga är av svårare karaktär. När jag, som alltid, inser att jag ej behärskar det här med fysiska åkommor så blir det en bön till Gud att jag "i morgon" ska vara helt återställd.   Jag hade inte räknat med mer än resfeber den här gången heller så jag är lite distraherad över halsen och frustrerad av vetskapen om min fullkomliga avsaknad av medicinska kunskaper!

Jag kommer att i kväll gurgla mig med lite saltvatten, det enda jag kan hitta på, be en innerlig bön till Gud och om jag kommer ihåg det ta en alvedon. och så ¨, som det står i min älskade  Bibel, låta allt samverka till det bästa! Ordagrant står det: "För den som älskar Gud samverkar ALLT till det bästa.
Det Ordet har givit mig tröst många gånger då jag stått frågande inför svårigheter som mött mig på livets ibland krokiga vägar. Att vi har en fiende, som lägger hinder i vår väg får vi ej glömma men ännu viktigare att komma ihåg är att Gud har sista ordet i dens liv som litar på  Gud.
Något jag älskar att göra!

I dag kom Kristin hit och hälsade på! Så roligt!. Till fikat hade  hon med sig  stora härliga "Drömmar"!

Eftersom jag och mina tre döttrar planerat en resa till Island, som startar med tåg från Örebro till Göteborg i morgon så ville jag ha nya block för anteckningar så jag gick till vår lilla Bokhandel " Bergslagens Bok &Bild," en affär så mysig och där jag köper en del presenter att ge bort, och inhandlade, som vanligt, mer än det jag tänkt. Det är ett nöje att gå dit! Där finns sådant som man inte hittar var som helst!

Ja, så skulle jag packa men det blir väl att göra det i morgon.
Nu ska jag behandla mitt onda i halsen med de medikamenter jag själv hittat på och så, naturligtvis be till Gud om hans ingripande, vilket jag tror att ni, mina vänner också gör för jag VILL verkligen göra denna resa!  Så önskar jag er alla en GOD NATT!  Jag är ledsen att jag inte kommer igång med foton i bloggen men jag ser framtiden an!  Sov Gott, mina vänner! Gud är god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar