söndag 26 maj 2019

Söndag 26 maj 2019. EUvaldag. Ska jag eller ska jag inte?

Vädret var inte det bästa. Jag skulle få besök av Kristin men hon stannade hellre hemma hos sin katt än att ge sig ut i blåsten.
Jag visste att jag borde ta den där promenaden, som så ofta blir inställd. Skulle den bli av så kunde jag ju inte skippa vallokalen. Alltså stod jag inför ett val redan på hemmaplan.

Än en gång sa jag till "på skarpen" att nu sannerligen hade jag bara ett val. Att ta röstkortet och gå till Karolinska skolan.Vilket jag gjorde! Heja mej! Där fanns två vallokaler för olika områden! Inte många där den tid jag hade valt för besöket!
 En skola jag en gång, en kvällskurs, under en termin läste Filosofi! Det var dock länge sedan. Annars har jag mest varit där för att möta studenter ur min stora skara barnbarn.

I år missar jag ett barnbarnsbarn. Vi är nu inne i den svängen!
Johannes, Fredriks och Annas fina kille, blir i juni klar för vita mössan! 
Utöver detta missar jag Elsas student, god vän under hennes uppväxt och jag hade haft två trevliga fester att vara med på också i år.

Men för min del blir det att hälsa på isbjörnarna och för all del, islänningarna då jag tillsammans med döttrarna ger mig ut på äventyr. Tåg, buss, flyg,buss. Ska försöka skriva ner och sedan i bloggen återge nya upplevelser.
Kanske det kommer att bli lite haltande vad bloggen beträffar under ett antal dagar men med de kunniga döttrar jag har i sällskap så kanske det blir möjligt att skriva medan intrycken är färska.
Jag är så nyfiken på den här resan för Island har fattats mig.

Sven och Maria har i dag kommit hem från sin resa till England och de har säkert en hel del att berätta och bilder att visa framöver

Resfebern har, som jag tidigare berättat, redan intagit mig så nu är jag beroende av hjälp från mitt ressällskap. I allra högsta grad!  Ni som ber till Gud får gärna be för vår resa!
Gud är så god och är med och hjälper när vi tar med honom i ressällskapet!
Jag sjunger inom mej, som jag brukar!  "Spärras din väg utav hinder så väldiga och utav berg som där skyhöga stå? RÄKNA med Gud för han gör det OMÖJLIGA. Han gör vad människor icke förmår.

Sov Gott, mina vänner!  Så skönt att ha en säng och att kunna sova!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar