fredag 10 maj 2019

Fredag 10 maj 2019. Den blev likadan i dag! Dagen, som jag hoppats på.

Klockan är 23.00 och jag har ingenting att förtälja om dagen annat än att jag haft korrespondens via nätet med viktiga personer och vänner.
Hårfrisörskan hade inte tid dag så då behövde jag inte gå ut. Alltså ingen promenad i dag heller.

I dag lekte jag med tanken att denna kväll skriva om åldrandets vedermödor men det gör ju ingen människa glad så jag väntar med det.

Har levt med tankar på döden några dagar. Man gör det när den kommer en nära.
Georgs systerdotter, född samma år som vår Elsemarie begravdes nyligen. Jag gråter med familjen. Så svårt att ens barn dör före sina föräldrar.
"En ung KAN dö. En gammel SKA dö" sa min mamma.
Men det är ingalunda naturligt.

Mitt stora problem är min nedsatta syn . Lider mer av det än av hörselnedsättningen även om den också är besvärande. Inte minst av att hålla ordning på den kvarvarande hörselapparaten. Den andra har gått sönder och jag ska, när vädret tillåter försöka komma iväg med den för reparation.

Ensam har jag även denna dag haft till fälle att ringa och gratulera två födelsedagsbarn, 29 och 49 år gamla! Den yngre sjöng jag för. Jag försäkrar att det inte var någon skönsång men vid samtal senare, med hans mamma, fick jag veta att han, trots allt, hade uppskattat mitt försök till födelsedagssång.

Nu väntar sängen och jag har all anledning att tacka Gud för hans kärlek och omsorg även denna dag!
Varje dag finns änglar här och bistår flera gånger när jag ber om Guds hjälp. Jag känner mig så privilegierad för att jag får ha denna kontakt med Gud.Något som erbjuds oss alla, när Jesus får tillåtelse att komma in i våra liv.
Sov Gott, mina vänner! Gud är god och vill oss väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar