måndag 20 maj 2019

Måndag 20 maj 2019 och lite om fredag, lördag söndag, 17, 18, 19! Roliga dagar!

Nu gäller det att minnas!  Med tiden märker jag hur det ena efter det andra avtar i styrka vad gäller mitt fysiska välbefinnande. Än så länge har huvudet hängt med ganska bra. Något jag är oerhört tacksam för.

Likadant för mina syskon och för mamma, som var helt "klar i huvudet" tills hon andades sin sista suck.
Annars är det den försämrade synen som irriterar mig mest!
Men nu ska vi vara glada, brukar vi ju sjunga! Då börjar jag berätta om fredag, förra veckan!
Jag tog Färdtjänst (så enormt tacksam jag är för denna "uppfinning" som gör att många får ett drägligare liv att leva än vad de annars skulle ha fått!)
 Jag är så tacksam över att få leva i ett land där man ej blir bortglömd när man blir gammal.
Till Hjortkvarn gick färden Jag hade där en födelsedag på lördagen och en konfirmation på söndagen att övervara. Ulla skulle fylla 65 på lördagen, så deras grannar och tillika vänner, Kom på fredagskvällen.  Av sina barn hade de fått en stor utomhusgrill,  så Lennart grillade härliga  hjortbiffar som åts i grillens närhet eftersom vädret inbjöd därtill!

Innan jag går vidare får jag ej glömma att berätta om att när de goda vännerna ,Annelie och Roland kom så hade de släpkärra bakom bilen. Ulla och Lennart utbrast med förväntan i rösten:" Vad har de nu hittat på?" Efter alla års vänskap så var de vana vid att uppleva överraskningar när dessa två påhittiga konstnärer var i farten!

När täcket på släpkärran togs bort visade sig den mest underbara, vitmålade, hemmatillverkade blomlåda med röda pelargoner och vita blommor som matchade det röda ! Så fantastiskt vackert så det går ej att beskriva i en blogg!

Den står nu på Ullas och Lennarts altan där vi sedan satt och åt medan vi besåg det vackra!
Ulla hade gjort jättegod mandeltårta som avnjöts till fika i det stora, vackra vardagsrummet!

Nu svider och rinner mina ögon så jag ska blunda och sova. Fortsättning följer!
Sov Gott mina vänner! Tacksam för en solig, rolig och fin, varm dag drar jag till sängs, på direkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar