fredag 1 februari 2019

Fredag 1 februari 2019. Trött, tröttare, tröttast!



I dag är det tredje dagen som jag inte ens klätt mig utan gått i morgonrock hela dagen. Sovit, ibland i sängen, ibland i fåtöljen.
En del problem med bloggskrivandet.Tryckte på en och annan knapp tills jag insåg att jag inte alls hade förkovrat mig i vandringen genom den digitala snårskogen.

Då tog jag tag i ett sista halmstrå.  Han, killen som studerar på Chalmers i Göteborg.
Jag vill inte störa eftersom han går sista terminen och pluggar hårt. "Ursäkta att jag stör! Pluggar du?"
Nej inte just nu". Han höll på med ett jobb åt en uppdragsgivare. "Jag programmerar!

"Jaha, OK , jag förstår", ljög jag!  " Jag hade på ett papper skrivit alla ord om nätverk, router och annat.  och återgav dem.   Jag blev lotsad en bit i taget tills jag hade dragit ur sladdarna i uttaget i hallen och datorn kunde startas om. (Kan inte låta bli att ännu en gång i tankarna gå tillbaka till en dag då killen som två-treåring  talade om för sin mamma  att "Mojfaj ä inte i Himlen," "Jasså, var är han då?" sa Elsemarie.
Svaret kom snabbt: "Han tjasslaj me sladdaj" Något roligare, för Filips del, att tänka sig för morfar,  som han bara hört talas om, men aldrig sett, kunde han inte tänka sej.Om  himlen visste han ju ej så mycket Men sladdaj stod  högt i kurs.)

Å det funkade och Filip kunde återgå till sitt jobb och sina studier. Jag blir så imponerad av ungdomar, speciellt de ensamkommande , som flytt hit från sina hemländer och liksom de svenska hinner med både att studera och att jobba för att klara ekonomin!

Förra veckan hade jag kontakt med ett ungt par som använder ärvda pengar för att klara sina studier  och slippa att låna! Möjligheten att få låna till studier är något att vara tacksam för. De flesta, tar ju det  fina erbjudandet för att senare få god inkomst och möjlighet att betala tillbaka.

Att få avsluta dagen med att skriva lite lindrar, i någon mån, besvikelsen över att konstatera att "julsjukan" inte har släppt greppet över mej. Märker av tröttheten och att jag t.o.m. tackat nej till besök, utöver det värsta, att inte ha vågat mig ut för besök hos Beata, min hårfrisörska.
Hoppas att måndagen ska ge mig det tillfället! Till dess får jag nöja mig med att ibland gå ut på loftgången och dra några djupa andetag!

Nu drar jag iväg till sängen igen. Säger Godnatt till er alla mina vänner. Sov Gott!.
Gud är god! Bed gärna för mig! Jag vet att Han är med men så länge vi är kvar på denna jord, som enligt Bibeln ännu är i den ondes våld så är vi alla involverade, dock med möjligheten att vända oss till Gud , som inte har tappat kontrollen! i Bibeln står om en ny himmel och en ny jord som Gud har berett åt den som vill följa honom. Vi är många, många som ser fram mot den dagen!!!



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar