fredag 15 februari 2019

Fredag 15 februari 2019. Att blogga eller inte blogga! Det är frågan!

Jag tror jag väljer att skriva några rader! Av minst två anledningar!
Jag märker att bäst är att skriva medan jag minns.
Nästa anledning är att morgondagen är ganska fulltecknad och det kan bli svårt att hinna med allt!

Några födelsedagar inom familjen och firarna boende inom stadens gränser gör att jag kommer att prioritera, som vanligt och övriga får jag vänta med till lämpligt tillfälle!
I dag kom Ulla och Lennart, städaren och teologen, som nu bestämt sig för att " gå i pension" med allt vad det kan innebära!!!!
Ulla och jag köpte mat på Lucullus. Lax med Aioli och potatis. SÅ gott! Vi åt  i vardagsrummet. Det är så bekvämt med hämtmat och det är bara att välja var dagens godaste mat finns! Rikligt med mat också!

 De åkte till Pålsboda för att hämta vovven, som de ska vara barnvakt åt några dagar!
Vad gjorde jag? Satte mig att vila, som så ofta numera.
Somnade ! Vaknade klockan 21.00! Något omtumlad! Skulle ju baka kakor till det prioriterade födelsedagskalaset i morgon.  Så blir det som vanligt. Enligt barnvisan" Då gör jag det helst en annan dag"! Nu får vi se om jag kommer upp i tid i morgon. Jag har tagit fram smör och margarin så det ska tina. Spännande det här.

Bed gärna för en kille som vill ha förbön för en viktig grej, som han ska hantera på måndag!
Sven och Maria åker till Stockholm till barn och barnbarn i dag.
I kväll var den fina Ebba, Partiledare för Kristdemokraterna  på TV. Hon var gäst hos Skavlan i hans trevliga program.

Nu är klockan midnatt och jag säger GodNatt till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar