tisdag 5 februari 2019

Tisdag 5 februari 2019. Vad är Google+?

Jag vet! Jag är obildbar och borde inte befatta mig med det digitala.  Men hur ska mina barn och andra få någon uppfattning om vilket liv jag levt,när jag snart går hädan, om jag inte berättar?

Fast i kväll såg det ut som om min sista blogg var den som skrevs i går kväll för ständigt kom en redogörelse för Google+ upp i rutan. Telefonsamtal till killen på Chalmers lyckas ibland, ibland inte. I kväll inte!
Jag hade tänkt "ge upp" men "hur eller hur", för att använda vår moders klassiska uttryck så har jag nu skrivit dessa rader. Allt det där som jag lagt på hög och lovat återkomma till får nu vänta tills jag får tag på ett annat barnbarn än Filip för att få veta hur mycket av det skrivna som började raderas den fjärde februari. Det är tillåtet att skratta här och nu då mitt avslöjande av min digitala oförmåga borde  kännas som en anledning till detta. Jag hittade i dag en bok där några rader handlade om att acceptera och finna sig i det dumma man gjort men att alltid tänka att man ska gå vidare och att livet kommer att bli bättre.!

Nu är det sagt och jag kan berätta att dagen varit "Hu en så lessam dag" om min moder fått tillfälle att fälla sitt omdöme. Grått och mörkt och snön tror jag har fortsatt att falla. Där jag nu bor måstre jag göra vissa ansträngningar för att korrekt avgöra vädret utöver "sol eller icke sol"

Icke sol har alltså gällt och det övriga lämnar jag därhän. Dagen tar strax slut.  Jag har pratat med Kristin, mitt barnbarn, som har födelsedag nästa vecka och den ska så klart firas!! Kristin och jag ska hitta på något roligt! Om jag nu har repat mig efter sex veckor inomhus.
Jo, jag är så trött på det och tänker trotsa alla varningar om snö och halka och ta mig ut en kort runda.  I morgon kväll kommer en invandrartjej på besök och jag ska bjuda på något gott.
I dag ringde Kerstin. De har mycket snö runt huset där de bor.

Elsemarie är i Stockholm på stor rektorskonferens och har hållit sitt anförande där under dagen!

När det gäller mig och mina kvällsvanor så är jag fortfarande trött och sömnig så jag väljer sängen. Jodå jag har sovit i fåtöljen också i dag och VARFÖR jag är så sömnig vet jag inte men jag har också ett mål. Att en morgon få vakna utan att vara lika trött som jag var när jag somnade!! Dessutom en strimma av arbetslust .
Jo jag ska avslöja en hemlis. Det har att göra med att "mina ögon har blivit skumma", som det heter om de gamla männen i Gamla Testamentet i Bibeln. Nej jag kan ej påminna mig att jag läst om kvinnor vars ögon blivit skumma. För min del blev det bättre med synen efter den där s.k. efterstarrsoperationen  men jag tycker att det åter blivit sämre.
Kanske beror det bara på att dagarna är så mörka. Ska ringa min ögonläkare igen för nytt besök.
Eller putsa glasögonen!

Sov Gott mina vänner! Jag ler mot den dag som kommer! Vad annat vore bättre? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar