torsdag 7 februari 2019

Torsdag 7 februari 2019. Nu tar jag semester några dagar!

Jaa det tänker jag göra. Bara inom landets gränser. I dag fanns ingen återvändo! Färdtjänst till Beata min duktiga hårfrisörska.  Skulle varit där tidigare men "julsjukan" har hindrat mej. Den där sjukan som ej kommer varje år men som, NÄR den kommer, gör mej så matt och trött och varar så länge.

Nu reser jag bort några dagar. Får se om jag tar paddan med och i så fall skriver några rader. Annars tar jag upp tråden när jag kommer åter. Jag ska berätta lite om 40-talet har jag tänkt men hälsan har hindrat mig. Jag sover bort mycket av min tid.

Ibland ringer eller skriver någon om ett böneämne. I dag skrev en vän om mötet med en för henne okänd kvinna,  som behövde "bli omhändertagen". Behövde någon som lyssnade och kunde känna medlidande.
Livet går ej alltid som på räls och är inte rättvist. Då är det gott att möta någon, som kan lämna sitt vanliga arbete och ge tid åt den som behöver tröst "Människan först" är ett uttryck jag myntade för många år sedan och jag har aldrig ångrat det.

Så värdefullt att då ha en eller ett par vänner att ringa och säga :" Kan vi hjälpas åt att be för det här?"  Jag vet inte problemet fullt ut men Gud vet och så ber vi. Jag har en sådan bönevän sedan  80-talet. Det behövs ej så många ord . Vi känner Gud och varandra och vet att GUD VET och att han "kan förändra förhållanden, bryta det motstånd som reses mot dig", som vi sjunger. Den sången har jag nästan alltid tonande inom mig. Den ger mig förtröstan om modet ibland sviktar.

Men kära nån, jag skulle ju bara skriva några rader och säga det där om semestern så nu är det dags att säga GodNatt till er mina kära vänner! Nu se fram emot morgondagen och be att allt ska gå bra!
 
Bed gärna för böneämnen jag framfört senaste dagarna. Förbön  har stor betydelse. 
 Gud vet vad var och en behöver för hjälp och Han kan göra mer, ja långt mer, än vi kan bedja eller tänka! Så står det i Bibeln och det tror jag på efter många års erfarenhet! Gud är god!











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar