söndag 24 februari 2019

Söndag 24 februari 2019. Trevlig dag blev det!

Klaga ska jag inte göra för alla dagar är trevliga, var och en på sitt sätt!
Men när vissa dagar  närmar sig sitt slut så tänker jag:" Men vilken rolig dag det blev!
Jag var ju bjuden med barnbarn och hans tjej till "Naturens Hus" för att äta lunch.
Insåg dock att bättre tillfällen borde finnas för att åka dit. Där är fint att ströva omkring och man ser vatten i naturen. Dagen i dag inbjöd inte till något av detta.

Tobias och hans tjej var av samma mening. Inga, min väninna ringde. Så kom vi på att Kinarestaurangen här i närheten. vore väl något så vi gick dit. Ris, friterade räkor, kyckling och bambuskott smakade förträffligt.
Efter avslutad måltid var det hög tid att infinna sig i Gillets samlingssal  där "min pastor"  från Filadelfia  Anders Sundström, vars far för länge sedan var pastor i den församling i Fårbo där jag  döptes år 1942,  i Jämserumsjön. Minns  ej vem som var pastor där då. Kanske Artur Andreasson. Senare Henning Andersson.
Anders är mästare på att "fånga tillfället" och talade bl.a. om Jesus, som kallade sig själv "Den gode herden". Den trygghet som ligger i detta. Hur Gud ser på oss människor i kärlek och inte är dömande.

Kaffe med tårta vid kaffeborden där det fanns gott om gäster. För Ingas del var det första besöket  men förmodligen ej det sista. Alla trivs där. vad jag kan förstå!
Eftersom "Gillets Träffpunkt" ligger nära min bostad så tog vi en extra pratstund hemma hos mej på hemvägen!

Efter det så bestämde jag mig för att chocka mina bloggläsare med en både tidigarelagd och  förminskad blogg för att ej anstränga dem för mycket.

Nu blir det normaltidssänggående denna kväll för både mej och er alla mina vänner.
Jag är så tacksam och glad för allt jag har och sjunger med Baloo :" Var nöjd med allt som livet ger och allt det som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som du lever här."

Joodå det går bra att tacka Gud för dagen och be "Gud som haver barnen kär" även sedan man sjungit tillsammans med Baloo, som gjorde så gott han kunde  och det gör jag också!
"Herren är min herde, mig skall intet fattas " ! Sov Gott, mina vänner! Gud är god!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar