tisdag 25 augusti 2015

Tisdag 25 augusti 2015. Sol och regn. Tandläkarebesök. Ingen blåbärsplockning.Mera bröllop.

Felton och Frank sjunger duett.
En solig, varm dag fram till kvällen då regnet kom. Jag tog bussen till tandläkaren i dag.
Hade tänkt åka till Hjortkvarn och plocka blåbär men tur var att jag ej gjorde det för där kom regnet tidigare än i Örebro.
Hörde i dag att bostadssituationen för studerande unga invandrare i Örebro är katastrofal. De studerar, jobbar och bor ofta trångt, om de överhuvudtaget har någonstans att sova.

Nu tar vi lite bröllop igen.Det var så att Sebastian strax innan han träffade Linn hade skaffat en ganska stor fågel som fick namnet Felton. Linn och Felton har inte upprättat någon god relation till varandra, vilket framkommer i någon av följande sånger, som med stor förtjusning sjöngs av Linns närstående. Det hände sig senare att Linn och Sebastian skaffade en LITEN hund vid namn Frank.

Här kommer nu  utlovade texter på sånger som familjen sjöng för brudparet efter min läsning ur
 anteckningsboken. Först kommer
"Grisen i säcken!"
Hon hade gjort sig fin och gått till stadens baskethall. Hon tänkte kanske hittar jag nån där i alla fall.
Kom studsande en gentleman som sa: "Nu fikar vi!" Hon svarade försiktigt att hon ville låta bli.

Vi känner inte alls varann! Men det gör ingenting, sa han och slet henne från hennes vän
Och sa, jag har på känn:

"Du får köpa grisen i säcken och chansa
Och hoppas att jag är en trepoängare för dej.
Det är ju det som är tjusningen med att gå ut på facebook
att man får med sig en gris i en säck hem till sej.

Ibland är det en riktig gris,ibland är det en ko
Ibland är det en basketspelare vid namn Soulbrou
Så i kväll har du haft tur av sällan skådat slag
För grisen i säcken är jag.

Nästa låt heter Husdjursboom. Duett med Raymond Felton och Frank Andersson
Bo bo boom boom, husdjursboom oh oh ohohohoh.

När alla andra killar fick nån som dom gillar
Då fick Sebbe faktiskt mig!
Det tyckte jag var bra, jag heter Felton, jag och jag kan sjunga om ni vill. SKRIIIK!
Vi hade det så härligt, sen blev det förfärligt!
In kom nån, som hette Linn. Det var en konstig tjej
Hon gilla inte mej, men Sebbe kalla henne sin!

En natt gick hon på toa. Där satt jag och tjoa. SKRIIIK!
Ni skulle sett va hon blev rädd!
Men inte hjälpte det för Linn hon stannade. Och SE, då var vi tre!

Husdjursboom, inga sura miner! Kom inte hit med några kaniner
Husdjursboom boom. Vad tänkte du på nu, det var så skönt att bara va två ju!
Om och om igen :" Snälla Sebbe, bara en"

Och redan första dagen kommer slaget! Hon vill nu utöka laget
med en liten hund. Nu får ingen någon blund....

"IN kom jag och hoppa, det gick ej att stoppa. Jag heter faktiskt Frank.
Och jag är jättesöt, men Ove (grannen, min anm.) bara röt:"Kissa inte! Det blir stank.
Pälsen min är fluffig, Svansen den är puffig. Linn, hon ÄLSKAR faktiskt mig.

En kennel vill de ha, men det vill inte jag. Det räcker bra med dej och mej."

Så tog dagen plötsligt slut och jag fortsätter i morgon, förhoppningsvis. Önskar GodNatt till er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar