tisdag 18 augusti 2015

Tisdag 18 augusti 2015. Lite mer från det magiska bröllopet.

Bröllop är roliga och festliga events! Bäst att passa på och skriva medan jag minns. Någon må tycka att det var ett fasligt tjat om detta bröllop men det jag skriver kan efterkommande läsa och i fantasin vara med. Dessutom märker jag att det är stort intresse för bröllopet bland bloggläsarna, som jag ej vet vilka det är , utom en handfull, som jag känner väl. Men antalet ser jag.

. I dag har Susanne sänt många foton på Facebook för den som finns med där och vill titta.
Hade tänkt få med ett från Festsalen men lyckades ej. Får ta det i morgon när jag fått hjälp.Hahaha!

Jag har nu hittat de papper jag behöver och har då framför mig ett där det står följande:
FRAMTRÄDANDEN. I första rutan finns brudens föräldrar, Elsamarie och Lasse.
I ruta två, brudgummens föräldrar Betty och Lennart.
I rutorna därefter  Videohälsningar från Sebastians lärare, Verdran/Dirty Loops, Helena, Basketgänget och Sebbes baskettränare,Gullan Bornemark, Familjen Ekström,Roine.

Sång av Tobias, brudens bror. Spex av Växjö-gänget. Tal av Kristofer, brudgummens bror.
Filmer från brudens och brudgummens barndom. Tal av Eva-Lis och av Dag/Niclas samt av Kajsa, Karin och Matilda.
Detta var sådana inlägg som var förutbestämda. Så klart blev det mycket mer av roligheter och fina låtar av alla musikaliska vänner.

I en ruta står det Familjen Landh och där tar jag mig friheten att återge texterna, som vår roliga Kerstin till stor del stod för. Dessutom sjöngs a´capella "Ett Bondbröllop" av familjen. En låt som jag älskar att höra. Förmodar att jag ej är ensam om detta.

Eftersom också denna dag närmar sig sitt slut så får jag spara texterna till familjens låtar till nästa inlägg.
"Man ska lyssna till kroppen", säger min syster, sjuksköterskan och nu säger den att jag ska sova så då gör jag det.
 Jag får anledning att beröra brudens inställning till sovandets betydelse i barndomen
 i kommande inlägg. Sov Gott! "Se Jesus är ett tröstrikt namn och i all nöd vår säkra hamn", sjöng vi i skolan och det passar också att avsluta en blogg med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar