fredag 28 augusti 2015

Fredag 28 augusti 2015.Också en fredag. Avslutades med konsert i Conventum med bl.a Carola och Kristian Kraftling.

Det blev en bra dag då jag hann med lite dammsugning och annat nyttigt.
Linn och Sebastian, som åkte från Växjö i går kom faktiskt till Örebro klockan 00.00 i natt, allt efter beräkning.

I dag kom Linn på fikabesök och, på hemväg från jobbet även Elsemarie en liten stund.
Hennes korrespondens med Kristian via mobil renderade mig en biljett till kvällens konsert med Carola. Kristian har spelat på hennes sommarturne´ och i kväll hade turen kommit till Örebro.

 I morgon ges de två sista konserterna, då i Västerås och en annan ort och på måndag bär det, för Kristians del, av till Japan och sedan vidare till ett antal andra länder. Vi hann med att träffa honom efter konsertens slut och jag hörde att han lovade sin mamma att skicka en "färdlista." Kan ju vara roligt för föräldrar att veta var barnen befinner sig även om de är vuxna.

Så klart var det roligt för mig som  mormor att få vara med en kväll som denna.
Carola har jag med stort intresse följt genom åren. Hon är alltid tydlig med sin kristna tro. Även i kväll visade hon prov på detta.

Jag var nog den äldste deltagaren i kväll och visst är ljudnivån i högsta laget för mina öron även utan hörapparat men det var ett unikt tillfälle för  min del och roligt att dela kvällen med Ulla och Lennart samt Jonas och Jenny med deras vänner, Charlotte och Hampus.

Det här får bli kvällens blogg och jag ska strax gå till nattens vila. Utan att äta något. Tänk så gott det då smakar med lördagsmorgonfika och två bullar i morgon bittida. Sov Gott vänner!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar