lördag 8 augusti 2015

Lördag 8 augusti 2015. Ja vad kan man säga om den? En liten kort blogg i kväll.

Så sitter jag här igen i alltför sen timme men med tanke på mitt korta "komihåg" så är det bäst att skriva på direkten.
Om någon fram på dagen ringer och säger "Vill du följa med till Marieberg?" följer jag så klart med.
En liten historia från "brudens" allra tidigaste år följer här. Hon berättade för sin mamma att hon varit hos grannen, tant IngaStina och hennes man och hade frågat om hon kunde få lite saft.
" Men Linn, sa mamma Elsemarie, DU ska inte fråga men om IngaStina frågar då ska du säga "jatack."
Någon dag senare berättade Linn att hon varit  hos IngaStina  och att hon då sagt: "Om ni frågar mej om jag vill ha saft då säger jag ja tack".

Jag sa i dag ja tack och följde med Elsemarie och Linn som skulle göra en del små inköp och Linn bjöd på fika.
Innan jag framåt kvällen tog en promenad för att äta god mat hos familjen hann jag koka röd vinbärsgele' av bären jag fick häromdagen av kvinnan som var med min syster hit.

Filip kom hem i går, åkte till Stockholm på bröllop i dag och i morgon åker han till sitt jobb i Göteborg och Linn åker i sin bil till Växjö. Så fort dagarna går.
Egentligen hade jag mer att skriva men just nu kom sömnbehovet med enorm styrka så det är bara att gå till sängen, tacksam för att jag inte är på flykt, som så många är. Det gör ont inombords när jag tänker på dem.
Nu säger jag GodNatt till er alla. " Blott en dag, ett ögonblick i sänder, vilken tröst evad som kommer på", sjunger vi med Lina Sandell .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar