måndag 9 februari 2015

Torsdag 5 februari 2015. Ny dator !!! Inte lätt! Lite 90-tal, litenutid!

Isak står i snön på altan,tittar in genom köksfönstret och säger:"Öppna dörren och släpp in mej!
Kan försäkra att nu är det spännande! Tre samtal med min "lärare" redan avverkade.
Skakis som jag alltid är för allt nytt försöker jag mig ändå på att skriva en liten blogg!

Jag går nu till min dagbok från det speciella året 1990. Jag fortsätter att skriva ganska detaljerat denna första tid efter vår stora förlust. Det får ta sin tid. Jag hade i dagboken kommit till den 25 september. Fyra månader hade gått.

För att skydda mig själv hade jag inte ännu börjat rensa bland Georgs kläder.
Den här dagen skulle det ske. Lennart åt, som vanligt lunch tillsammans med mej och han stannade sedan kvar en stund då vi gick igenom vad som skulle slängas osv.
Jag grät och sorterade. Lennart som också var med då vi tömde Georgs lägenhet i Linköping sa ingenting, lät mig gråta. Han bara fanns där. Precis vad jag just då behövde.Än i dag känner jag mig så tacksam för att han lät mig gråta "tills gråten gått åt" som vi sjunger i en sång.

26 september. Tvättat Georgs skjortor och en del åt Erik, hyresgästen. Bakat Wienerbröd till Magnus som fyller år på söndag.
På kvällen till syskonen Bennman med lite gott att bjuda på. Fredrik och en kompis ätit här.
27 september. Vaknar och är så sjuk. Huvudvärk och illamående.
Ulla och Lennart ska åka till Åland och jag skulle till Hjortkvarn och ha hand om barnen.
I Pålsboda fanns Margit och Kurt, barnens farföräldrar och de åkte till Hjortkvarn, hämtade barnen och kom hit med dem. Det står i min dagbok att "barnen är så snälla och klarar sig bra.
Maria här och ber för mej. Erik också. Jag tror inte jag känt mig så usel förr."

28 september. "Huvudvärken gav med sig. Jag dricker potatisvatten för illamåendet.
Socialen ringt om en algerisk kvinna, som är hotad av sin man och behöver skydd.
Ulla och Lennart hämtat barnen,"står det i dagboken. En kort resa tydligen.
29 september. Är inte bra men något piggare i dag. Mikael har namnsdag så jag går dit och grattar.
Vi äter kladdkaka till fikat.
Kerstin har lovat baka 70 bullar till bönekonferensen i Brickebergskyrkan och jag lovar baka och går hem och gör det. Erik åker med bullarna till kyrkan. Ulla, Jonas och Emil kom hit och sover över.
Roligt att ha dem här.
30 september. "Till Magnus, som fyller år. Han får ett kassaskrin. Jag åt jättegod lunch där.
Sven och Maria kom och fikade innan de åkte till sångövning med "Svart på Vitt".
Barnen här. Så tillgivna och rara de är."

Så hade också september månad gått.. Så bra att tiden går!
I dag, den 5 februari 2015 har jag varit hos Tobias en stund. Han har varit hemma hela veckan med öronvärk och gick i dag till Vårdcentralen där han fick antibiotika och får hålla sig hemma från skolan ettpar dagar ytterligare.
Jag har nu tagit ut sista plåten bullar ur ugnen så nu kan jag avsluta bloggandet och gå till vila.
I morgon kommer min vän Stefan och ska få semlor till kaffet.
Jag har tidigare nämnt om hur jag kunde se Guds närvaro i allt svårt som hände. Om detta ska jag berätta i nästa inlägg.

Så har jag skrivit min första blogg på den nya datorn. Hoppas att jag kan publicera den.
Säger GodNatt till er alla! Om ni ännu är vakna! Tackar Gud för dag som gått!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar