måndag 23 februari 2015

Fredag 20 februari 2015. Kort blogg i kväll. Vet bara det just nu.

Länge har jag suttit och väntat på att internet skulle fungera. Tryckt på en massa knappar, ringt till Filip i Göteborg. Allt tycktes förlorat, då jag tydligen klickade på något bra eller vad det nu var, men plötsligt funkade det. Eller säger jag som de små barnen i filmsnutten på FB. De tittar upp mot himlen och säger:" We knew it was you God!"
 Hur som helst så är jag glad att det nu funkar. Eftersom jag är så okunnig blir jag frustrerad av att se när det krånglar.

Det blev en trevlig dag fast jag har varit förfärligt trött. Hade svårt att sova förra natten. Tog barnvagnen och gick till affären på förmiddagen. Tog ett foto på nyuppkomna små snödroppar, köpte påskliljor i kruka.
Ulla och Lennart kom , satte upp lysrör i köket, julklappen. Nu ser jag bättre när jag bakar på kvällarna. Ulla till polisen och fick nytt pass.
Jonas, Jenny och barnen kom och fikade med oss. Att få besök piggar upp mig en hel del.

I köket har jag TV och det är så bra. I förgår slutade den att fungera.
Jonas erbjöd sig att genast åka till en affär och köpa en ny. Eftersom jag ändå hade återbetald skatt liggande i väntan på att användas till något trevligt så var det enkelt att fixa pengar och han kom snart tillbaka med en ny TV, som han satte upp på väggen där den gamla suttit.
Underbart med snabba och händiga barnbarn.
Hos min syster hämtades, av henne sparade kycklingskinn, som klipptes i små bitar och blandades med "hundmatskulorna"till den kräsne Isak.  Efter det en liten promenad och nu väntar han på att det ska bli sova av.
Detta var lite om dagen som svunnit. Nu är jag lika trött som Isak så jag gör honom sällskap till sovrummet. Om 90-talet skriver jag nästa gång.
Husse och matte har tydligen väldigt trevligt på sin "lillsemester", så välbehövlig. Köpenhamn, Lund,Österlen,Simrishamn, Kivik, med avslut i Växjö.

Nu säger vi GodNatt, Isak och jag. Sov Gott, alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar