tisdag 3 februari 2015

Tisdag 3 februari 2015. Nu har vi vinter i hela landet. SÅÅ vackert med så mycket snö!

Ska bara helt kort berätta om dagen.
I dag skulle Tobias komma och bära upp julsakerna till vinden. Han är sjuk i dag och ligger i sängen. Min nye snöskottare Jimmy kom och fikade efter skottningen. Vi har gemensamt att vi gillar att träffa nya människor.
På söndag vill han följa med till kyrkan. Så klart att han ska!

En del av julsakerna bar jag upp på vinden.
Resten tog Else-Marie hand om när Lasse och hon kom med en nyinköpt dator som Lasse installerade medan Else-Marie snabbt bar upp julgran och det tunga jag lämnat.

Dottern är mycket effektiv och inte lik mej, som gärna skjuter upp saker och ting till morgondagen.
"Var har du gardinerna med tulpaner på?"
"Men vad då? Julgardinerna kan väl vara kvar lite till" försökte jag, som ej hann tala klart förrän tulpangardinerna var hämtade i ett skåp. "Så måste ju de vita rutorna på fönstren bort. Nu är det slut med jul, förstår du. Nu kommer våren. "

Till advent "rutar" jag köksfönstren med vit färg och det är så fint. På nolltid var den vita färgen borta och tulpangardinerna på plats.
Bort med julduken, på med en sommaraktig och så kunde vi fika.
"Du har så bråttom, Else-Marie!" Tyckte jag. "Ja men jag vet hur glad du blir när det är gjort", blev svaret.
Visst är det så! Så lång tid detta skulle ha tagit för mig. Jag är både glad och tacksam,

Så tog de både den gamla och nya datorn med sig hem för att föra över foton och annat. I morgon ska jag kunna blogga på den nya.
Sven ringde från Maxi och undrade om det var något jag behövde därifrån så skulle ha handla åt mig. Barnen vill inte att jag ska ge mig ut i vintervädret och jag är så tacksam för omtanken.


Eftersom jag inte har någon dator så skriver jag på paddan i kväll.
Vet ej om jag lyckas med att få iväg kvällens blogg. Om inte,så publicerar jag i morgon.
Min vän Stefan ringde på väg hem från Norrköping. Han skulle till Bibelskolan i kväll. Han trivs bra där och lär sig mycket ur Bibeln. "Det är jätteviktigt att vara där", sa han när jag tyckte att han skulle ta hand om sin förkylning.
Han har rätt i att det är viktigt.

Nu är det dags att sova. I morgon besök av barnbarn med liten dotter. Sov gott alla vänner!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar