måndag 16 februari 2015

Måndag 16 februari 2015. Lite om dagen och lite om 90-talet.

Så var det kväll igen och jag kommer alltid för sent till datorn och därmed för sent till sängen. Fast, det är klart, jag har faktiskt sovit en god stund i eftermiddag efter träningen.
I dag kom inte Isak på grund av sportlovet.
Linn reste till Växjö vid 6-tiden i morse. Filips tåg mot Göteborg gick ett par minuter senare så de var så nöjda med SJ!! Haha!
En födelsedag i dag. Kerstins fina man fyller 69. Kerstin har vakat och sover så jag åker dit en annan dag. Han är inte mycket för firande av födelsedagar så han var glad för ett telefonsamtal i dag.
 Nu finns bara Tobias kvar hemma. I morgon tar han tåget till Växjö för att hälsa på Linn och Sebastian. Kanske Filip sluter upp i slutet av veckan. Föräldrarna tar minisemester.

Matgästen skjutsade mig till träningen i dag. På hemvägen handlade jag i min närbutik. I samband därmed träffade jag en tiggande kvinna och fick tillfälle att ge ett bidrag.Hon log så glatt emot mig.

I TV visas hur de sörjer i Köpenhamn efter terrordåden. Massor av blommor ligger på de båda attentatsplatserna. I Libyen har egyptiska gästarbetare mördats och nu väntar vedergällning för det. Greklands ekonomi är ett orosmoln för EU, då det är svårt att hitta en godtagbar lösning.
I Sverige har åkerinäringen bekymmer med konkurransen från utländska företag.

Nu till 90-talet. Ur dagboken. "Energin börjar komma åter", står det till att börja med.
29 oktober. Soc. ringt om ett syskonpar som behöver ett hem för en tid. Modern sjuk.
Förmiddagsfika hos Kerstin.

1 november. Erik (min inneboende) skjutsas till skolan. Lite sen i dag när han fyller 23 år också!
Till Hovsta och haft lite mysigt med Bernard och Kristin. Pizza, chips och dricka! Tog med Kristin hem till mej för några dagar.
Elsemarie och Lasse kommit.  Martin sover över här.
3 november. Lördag i Allhelgonahelgen. Elsemarie och jag till graven med en krans.
Samma dag flyttar en av de nämnda syskonen in i det rum i källaren som iordningställts för Anna.
Hennes bror är t.v. hos släktingar i Småland och kommer senare till Örebro.

4 november. Magnus och Mattias fikat här efter tidningsutbärningen. Så gott för mej att de fortsätter denna tradition.
Elsemarie fixade så fin middag  som vi åt tillsammans innan de åkte till Katrineholm och sina jobb.
Fram på eftermiddagen kom Ulla och Lennart och lämnade barnen här medan de var i kyrkan.
Jag åkte sedan till Hovsta och lämnade Kristin, som varit hos farmor några dagar.

Nu lämnar jag dagboken och skriver en del ur blocket.
Förstår nu att värsta chocken är över och jag börjar bli normal. Om "anfallen" är över på riktigt vet jag inte men det visar sig.
Den 23 november skrev jag:"Tiden går. För tre veckor sedan kom Anna. Brodern en vecka senare.
Jag fick annat att tänka på som gjorde att tankarna på det som hänt kom i skymundan.
Kursveckan på BjärkaSäby med Erik Ewalds var bra. Avkoppling i en kärleksfull, läkande atmosfär gav så mycket. Visst hade jag mina svåra stunder också den veckan men när jag kom hem  märkte jag stor skillnad. Kände mig "läkt" inuti på något sätt. Samtalen med Birgitta och Erik så givande.
Kunde bestämma mig för att titta på ett TVprogram tex.
Elsemarie märkte den  förändringen när jag sa till henne i telefon att jag ej hann prata mera för jag skulle se ett speciellt program på TV.
Även minnet började återgå till det normala."
Jag avslutar nu kvällens tittande i blocket men fortsätter lite där i nästa inlägg.
Nu tackar jag Gud för en bra dag och jag är så glad för träningen. Ingen kaffegäst kom i eftermiddag.
Kanske han kommer i morgon. Nu önskar jag alla mina bloggläsare GodNatt ! Sov Gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar