onsdag 30 oktober 2013

Lite dagbok för 30 oktober 2013. Forntiden får vänta.

Det är likadant jämt när jag varit ute och rest. Luftombyteströttheten kommer som ett brev på posten. Därför blir bloggen kort i kväll. Jag måste snart sova.

Tio grader plus på morgonen gjorde mig glad.
Gjorde god kycklinggryta med en matgäst.Fick skjuts till träningen.
Handlade mat på hemvägen. Väl hemma kom ett hungrigt barnbarn och resterande mat tog snabbt slut. Skönt nog påstod sig Filip vara väldigt mätt, vilket naturligtvis fröjdade en mormors hjärta. Att maten tog slut var också bra för det är trångt i kylskåpet. Jag har svårt att anpassa inköpen efter aktuellt behov. Sviter efter flydda år förmodar jag.

Före uppdrag Granskning i TV1,som handlade om Friskolors hanterande av elevers önskan att få börja på en viss skola,hann Linn och jag prata i telefon en god stund. Nu har jag även sett Nyheterna och mår dåligt av att se de lidande människorna i Syrien. När ska det bli slut på detta elände?

Lite bekymmer med datorn efter modembytet gjorde att jag tog min iPad till hjälp i kväll. Får se om det funkar.
Nu är jag väldigt sömnig och säger GodNatt till er alla. Sov gott! Vi hörs i morgon då förhoppningsvis allt ska vara som det brukar.


I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar