söndag 13 oktober 2013

En lite trött blogg söndag 13 oktober 2013.

Eftersom jag i kväll är trött redan innan jag börjat skriva kan jag lova att det blir en kortis.
Dagen har varit helt underbar med sol och sommarvärme.
Såg Gudstjänsten på TV2 klockan tio.
Fick ett SMS från Linn att det bjöds på äppelpaj och kaffe hemma hos familjen, där denna helg samtliga
 varit samlade. Tog en promenad dit i det strålande vädret. Satt på altan och njöt i solen.Smakar så bra att fika utomhus.

Bästisen Kajsa kom också till kaffestunden, som en extra solstråle.
Innan jag gick dit ringde jag och grattade Kerstin, som fyller år i dag. Vi ska ses någon dag i veckan och fira  på något bra sätt.

På eftermiddagen tog jag bussen till Vivalla och träffade "Vivallagruppen".
Efter hemkomst bakade jag två tårtbottnar till min väns 50årsdag på tisdag.
Fick sedan tre telefonsamtal och tiden gick. Jag vaknade för tidigt i morse så nu tänker jag ta igen det med att somna tidigt. Klockan är ännu inte tio.

Hade tänkt skriva om "GLAD TON" och dess verksamhet i Borensberg. Nu får det bli sängen i stället. Det gör jag rätt i.
Förresten kan jag tala om att jag i går fick inbjudan från ett par vännner i Porto Alegre i Brasilien att besöka dem. Det ska jag göra, för att komma till det landet har legat som en outtalad önskan alltsedan IngaBritta år 1958 reste dit och fick sin uppgift på ett pojkhem. Det är till en av dessa pojkar och hans fru, som jag nu fått inbjudan att gästa och bo  i deras hem. En liten tår vill tränga sig fram när jag tänker på detta och hur det otänkbara till slut kan ske.
Nu säger jag Godnatt och tackar åter den gode Guden för Hans omsorg om oss också denna dag. Alltid full av kärlek ser Han till sina barn. Sååå tacksam jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar