torsdag 30 augusti 2012

En dag i Örebro 2012.

Så blev det morgon och afton även denna dag. Isak kom och sov i flera timmar eftersom han varit med sin matte på långpromenad i tidig morgontimma.
En stund senare "pling" på dörren. En kille skulle hjälpa mig lite med måning. Efter det fika och lång pratstund. Då kom städhjälpen från kommun och skulle dammsuga. Välbehövligt!

Samtidigt ringde två barnbarnbarns mamma och frågade om de fick titta in en stund på en fika. Så klart de fick. Jag blev jätteglad.Har alltid älskat barn och det går aldrig över.

När de gått hem knackade det på köksfönstret. Där stod ett syskonbarnbarn. En kopp kaffe men en  mycket kort visit. Hoppas att vi får mer tid tillsammans vid nästa besök.

Nu var bullarna slut. Och då bakar man nya Jag bakade på direkten men eftersom jag i flera dagar saknat grovt matbröd så fick det bli Danska Knaseboller också. De är grova och nyttiga och en sats ger 2 plåtar.

Jag blev klar ganska tidigt och ska strax säga godnatt till er som måhända läser även denna lilla blogg.
För en stund sedan ringde ett barnbarn och sa:" Hej farmor! Kan jag komma till dej i morgon ?"
Så klart! Då får jag sällskap till lunchen också.

Tänk vilket rikt liv jag lever och jag är full av tacksamhet för allt gott. Just nu också för sängen som väntar.
Det blev tidigt sänggående i kväll och det känns bra.
I morgon bittida färsk bulle till morgonfikat och en knaseboll till frukosten.Toppen!
I morgon återvänder vi till skriverierna om Värmland. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar