söndag 17 juni 2012

Söndag i Örebro 2012.

Nu är klockan snart halv 12 och för en timme sedan kom jag in från trädgården där jag rensat bort massor av tistlar, nässlor och maskrosor. Efter allt regnande går det ganska lätt.
Jag gick inte till kyrkan i dag men har hunnit med att äta två middagar, bjuden som jag var till två ställen! Mums!
En del av förmiddagen gick åt till att klura ut hur jag skulle kunna ta bort bloggen jag skrev i går kväll,så ingen kunde läsa den , men samtidigt behålla den för senare utskrivning. Lyckades till slut men eftersom timmen nu är sen och det inte blir någon lång blogg i kväll så tar jag fram gårdagens alldeles för långa blogg och publicerar den på nytt, nu med vissa tillägg. Den som ej orkar läsa kan ju när som helst avbryta.
Så hoppas jag att jag kan återkomma i morgon med lite gamla minnen från 50-talet.
I Dagens Nyheter kunde man i dag läsa den dikt jag här förmedlar.
SOM DET BRUKAR: Regnmolnen hopas,vi stånkar och svär, utav skäl som är uppenbara.
Vi glömmer hur somrarna faktiskt är, men vi minns hur de borde vara. 
Läste i Nerikes Allehanda att det ska bli sol på onsdag så alltid finns det NÅGOT att glädja sig åt. Och nu ska vi snart sova gott under Guds, den högstes, beskydd.Godnatt alla bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar