torsdag 21 juni 2012

Fika på Stallbacken med dotter och barnbarn.

I kväll är jag så förfärligt trött så det blir ett kort inlägg. Ringde till min 81år gamla syster. Hon var ännu tröttare. Tydligen är vi något gamla. Jag tänker gå till vila tidigt.

Men jag måste berätta att rätt som det är kommer en härlig doft från vardagsrummet. Det är spindelliljan som får ytterligare en klocka att brista. Just när den slår ut sprids denna ljuva doft. Vi fick denna växt av min svärmor när vi var nygifta och troget har den blommat år efter år. bara EN klocka pr dag slår ut så det hela pågår några dagar. Det kan bli ganska många klockor. När man reser till sydliga breddgrader ser man den växa vilt.

Har haft en skön dag med fika på cafe' Stallbacken mitt i stan. Gick vidare och stötte på några jordgubbsförsäljare som vi naturligtvis gav en 100-lapp för att få 5 liter jordgubbar, svenska, goda.

Klädinköpen begränsades till ett fåtal plagg denna gång. Det som köptes skulle bli presenter att överraska med.

Vattnade tomatplantorna, som i år inte finns på altan utan planterade i rabatter. Ska ha blommor på altan.
Om jag inte vore så trött skulle jag rensa ogräs men nu får det anstå till i morgon.

Önskar er alla en god natt och att vi alla ska få vakna upp till en solig midsommarafton!
Var rädd om dig! Det finns bar EN som du !!! Du är så värdefull.

1 kommentar:

  1. Önskar Dej en Trevlig Midsommar!! Du är verkligen värdefull också!!

    SvaraRadera