torsdag 13 september 2018

Torsdag 13 september 2018. Överraskning så roligt!

Hade tid hos min fantastiska hårfrisörska på Lövstagatan klockan 11. Jag har tre "fasta punkter" i mitt vardagsliv. Det är min hårfrisörska, min tandläkare och min läkare på Vårdcentralen.
De känner igen mej och hos ett par av dem finns dokumentation.
I flera år har de tre funnits för mej och jag är så tacksam att de finns, vanemänniska som jag är.

Jag påminner mig ungdomsåren i Stockholm. Jag bytte bostad vid några tillfällen men cyklade iväg till Hårfrisörskan, Skomakaren (ja de var viktiga på den tiden) och Tandläkaren, de tre som jag en gång börjat besöka, fast vägen dit var lång. De fanns kvar  och jag saknade dem då jag flyttade från stan.
Jag hade börjat besöka dessa tre i närheten av min första bostad och upplevde ej att det fanns anledning att byta. Vi lärde känna varandra och hade alltid små pratstunder.
Precis så har jag det nu också och har haft i flera år. Jag stortrivs med dem!

I dag på promenad hem från hårfrisörskan. Hade hunnit hem till min gata då plötsligt Kristin står framför mej. "Hej farmor ska du hänga med till grekiska kolgrillen och äta lunch ?"
I samma stund får jag se deras bil på gatan. Där sitter Maria vid ratten. Hon åkte och parkerade bilen och vi går till restaurangen. Så trevligt att få en sådan överraskning mitt på en torsdag.

Roligt att få sällskap med sonhustru och barnbarn och bli bjuden på kolgrillens goda mat!
Fin i håret var jag ju också! Fast har Beata rullat håret håller det sig fint länge, länge! Jag är så nöjd!  Vilken rolig dag det blev! Gud är god!
Ulla ringde. "Ska du inte blogga?", sa hon när jag pratade om annat jag skulle göra.
Jomenvisst, det hade jag glömt. Vi kom överens om att jag kanske borde ta en ny kur med "Ginco Biloba" som Ulla en lång tid försåg mig med. Jo se det är bra för minnet. Har anat att något fattas i mitt medicinintag!!

Nu går jag till sängen fast jag har sovit ett par timmar i eftermiddag! Har hört sägas att man aldrig kan få för mycket sömn. Felet med mej är att jag nästan alltid somnar för sent på kvällarna!!

Nu säger jag GodNatt till er alla! Sov Gott! Någon sa i dag: "SÖK först Guds rike och HANS rättfärdighet så ska ni få allt det andra också! Fast ibland får vi vänta och det kan vara påfrestande för vårt tålamod. MEN Han sviker ALDRIG! Håll ut!
Bed gärna  med mej för en familj som nyligen  är delad och tre små fina barn har ännu en gång varit tvungna att byta bostad. Jag känner inte familjen men fick böneämnet av barnens mormor.
Blev så berörd och ser hur fienden , förstöraren är i full verksamhet men i Bibeln står det att vi ska stå honom emot och vi gör det när vi ber till och litar på GUD! Jag minns ännu hur pappa sjöng;
" Mästaren från Nasaret alltid, alltid NÅGON utväg vet!!"
Så många gånger vi i min fattiga barndom och senare i livet fått uppleva sanningen i de orden.
Gud har sista ordet!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar