söndag 3 juli 2016

Söndag 3 juli 2016. Besök av både Kerstin, Elsemarie och Lasse.


SÅ mycket tid jag slösar på att fundera, trycka på datorns knappar och det blir så fel. För några dagar sedan löstes problemet på en sekund genom ett samtal med Filip. I dag hade jag TVÅ problem. Det  var så att det kom fram en CD ur bokhyllan i köket när jag egentligen sökte efter något annat.. Pippi Långstrump stod det. DVD tänkte jag, satte skivan i datorn och inget hände. Ringde Filip. "Mormor, tryck inte på så många knappar utan att vänta! Gå till hemsidan och börja om igen!"
Stackars Filip! Hur vi försökte så kom vi ej fram till någon lösning.Men oj vad vi skrattade!
När vi avslutat utan bild tog jag ur skivan och såg att det var en CD. Tryckte på högtalarsymbolen. Utan resultat. 

Fattade, trots min småländska envishet, ett beslut att ge upp. Eller fortsätta mitt knapptryckande i förhoppning om att lyckas och glad få ringa Filip. Så blev det ej men problemet från i går glömde jag ju bort. De STORA bokstäverna som jag ej fick bukt med. Kunde ej läsa av statistik på antalet bloggläsare och kunde ej skriva blogg. Problemet uppkom efter att jag skrivit gårdagens blogg och jag räknade med att i dag på morgonen skulle problemet vara löst, men icke!

Nu tog jag itu med kampen igen! Jag visste att Filip hade tid denna eftermiddag , så jag fattade mod och ringde. Snälla! Tryck på två tangenter samtidigt! Vips så var det klart. DÅ kom jag ihåg att det var ju precis det han sa för ett par dagar sedan när samma problem var på gång. Förlåt att jag hade glömt! NU kommer jag aldrig att glömma detta! Så fick han fortsätta att dricka sitt kaffe och sitt datorjobb och jag kunde börja skriva. 

Nu ringer det på dörren. Elsemarie och Lasse kommer för att ta hand om Alfons. Gröna trådar ska läggas ut för hans begränsningar. Det gör Lasse medan Elsemarie tar ut den elektriska gräsklipparen och gör fint innan Alfons släpps runt.
Jag brukar annars inte klippa gräs på söndagar för att ej störa helgdagsfriden. När Alfons kommer på plats bryr han sig inte om vilken dag det är. Han vandrar tyst sin ban, alltid! Nu skriver jag och förbereder sedan kaffet medan de jobbar i trädgården. De ville komma i morgon men då är jag ej hemma.
Plötsligt får jag besök av Kerstin, som är på väg till sitt kvällsjobb. Hon har köpt köks och toarullar av sitt fotbollsspelande barnbarn. Inte dumt med den där försäljningen som kommer mej till godo. Att jag skulle betala kommer ej på fråga. Vilka snälla barn jag har!!

Nu blev det tidig blogg denna dag. I går trodde jag att det var söndag och funderade framåt kvällen på varför jag ej varit i kyrkan eller tittat på TVgudstjänsten. Faktiskt likadant i dag fast jag vet att det är söndag.

Nu ser det ut som om kaffegästerna är klara i trädgården så jag ska ta fram bullar och vi ska sitta på altan och fika. SÅ skönt fast jag måste nog ha koftan på ändå. Varmare är det inte, men solen skiner! Alltid finns det något att vara glad för.
I morgon väntar födelsedagskalas. Amelie ska fira sina tre år några dagar efter födelsedagen. Mamma och pappa har nu semester och mycket roligt väntar runt hörnet.
Önskar er alla en skön kväll och GodNatt! 



Husets baksida har också lite blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar